ראש ממשלת אוסטרליה, מלקולם טרנבול הצהיר אתמול (יום ב', 7.12.15), על תכנית החדשנות בשם 'בום הרעיונות' (Ideas Boom), שמטרתה לסייע לאוסטרליה להפוך למובילה בתחום הטכנולוגיה והחדשנות. בארבעת השנים הקרובות תשקיע ממשלת אוסטרליה בתוכנית כמיליארד דולר, ובתוך כך תפתח שתי חממות טכנולוגיות מחוץ ליבשת, האחת בתל אביב והשנייה בסיליקון ואלי שבקליפורניה.

כלים

שר הטכנולוגיה והמסחר האוסטרלי, אנדרו רוב, הסביר שמטרת הקמת החממות הטכנולוגיות בתל אביב ובסיליקון ואלי, היא לסייע לחברות אוסטרליות לפעול בשווקים בינלאומיים, ולקדם את פעילותם הטכנולוגית, ואמר ״החממות הטכנולוגיות יוקמו בשתי ערי מפתח של החדשנות והטכנולוגיה בעולם, סיליקון ואלי ותל אביב. בכדי לתת ליזמים וחברות אוסטרליות בסיס הקמה לטווח הקצר״.

ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול, אמר: "קידום החדשנות באוסטרליה יעזור לנו לייצר כלכלה מודרנית ודינמית המתאימה למאה ה- 21. המהלך הזה יכול להימשך לנצח, ומוגבל רק על ידי הדמיון שלנו. אני יודע שהאוסטרלים מאמינים בעצמם, ואני יודע שאנו אומה יצירתית בעלת דמיון מפותח."

שגריר אוסטרליה בישראל, דייב שארמה: ״ההחלטה על הקמת חממת סטרטאפים אוסטרלית ראשונה בישראל היא עצומה, ומשקפת את החשיבות שאוסטרליה מעניקה לתל אביב כבירת הסטרטאפים של העולם לצד הסיליקון ואלי. אני נרגש מאוד בנוגע לפוטנציאל וההזדמנויות שייווצרו בעקבות כך. צעד זה מבטיח דחיפה לקשרי ההיי-טק והמסחר בין אוסטרליה לישראל.״