בשעה טובה החוזה חתום והמפתחות לדירתכם החדשה בידכם, מה שאומר שאפשר להתחיל לתכנן כמו שצריך את המעבר לבית החדש. כמובן שמעבר דירה טומן בחובו כמה משימות שכדאי לשים לב אליהן כדי להבטיח מעבר דירה חלק ונוח.

כלים

המשימות הללו נחלקות לכמה קטגוריות שונות – העברת הכתובת באופן רשמי והעברת כל המנויים שברשותכם (אינטרנט, טלוויזיה וכו') אל הכתובת החדשה, אריזות והובלות אל הדירה החדשה, וכן הכנת הדירה ברמת שיפוצים או ניקיונות נדרשים. ככל שיש לכם זמן רב יותר עד למעבר, תוכלו לערוך את כל הסידורים ואת כל הבירורים בנחת, לבחור את הספקים המתאימים לכם ביותר ולקיים סקרי שוק לכל אחד מהם, מה שיבטיח שתקבלו החלטות נכונות ותעברו את התהליך ללא תקלות מיוחדות.

נפרדים מהבית הישן

נתחיל מהחלק שנראה מפחיד לרוב האנשים וזהו שלב האריזות. עם הזמן בוודאי צברתם ציוד רב – ריהוט, ספרים, כלי מטבח, בגדים וכמות אדירה של חפצי נוי ואביזרים. התחילו באיסוף ארגזים כדי שתוכלו לארוז בקצב שלכם, ולאחר מכן קבעו את הסדר שבו תארזו. מומלץ להשאיר לסוף את הדברים שימשיכו לשמש אתכם עד יומכם האחרון בדירה הנוכחית, כך שכדאי שלא לארוז את כל הבגדים שלכם וגם להשאיר ציוד מטבח בסיסי שתארזו ביום האחרון. את כל השאר כבר אפשר להתחיל לארוז, ועדיף שתעשו זאת באופן מסודר, חדר אחר חדר. על גבי הארגזים ציינו לאיזה חדר הם מיועדים (סלון, חדר שינה, מטבח) וככל האפשר, פרט זיהוי שיעזור לכם למצוא בקלות כל דבר בבית החדש. אם אתם אורזים ציוד שביר כמו כוסות, ציינו "שביר" על גבי האריזה. זה יעזור לחברת ההובלות לשמור על הציוד שלכם ברגע האמת. אגב, ככל שיש לכם זמן מראש, ערכו סקר קצר בין מכרים ובאמצעות האינטרנט, ובחרו חברת הובלות אמינה ומקצועית.

עדכון הכתובת העדכנית

בשלב הבא עברו על רשימת הספקים הקבועים שלכם, כמו ספק האינטרנט, הכבלים או הטלפון הביתי, ועדכנו אותם על השינוי הצפוי. תיאום טכנאים מראש יבטיח שכבר ביום המעבר – אם תרצו – תוכלו להמשיך ליהנות מאינטרנט כרגיל או לצפות בטלוויזיה. באותה הזדמנות החליטו מתי עליכם לנקות את הדירה טרם כניסתכם. ניקיון הדירה כשהיא ריקה הוא קריטי, משום שזוהי ההזדמנות היחידה שלכם לנקות באופן יסודי באמת, כאשר הבית נטול ריהוט כבד וחפצים. אם תתכננו נכון את כל השלבים הללו, אין שום סיבה שתגיעו בלחץ אל הרגע האחרון, ואין סיבה שתתקלו בתקלות מיוחדות.