שר האוצר ורשות המסים מקדמים את השימוש באנרגיות מתחדשות: יחידים או ועדי בתים שייצרו חשמל ממתקנים פוטו וולטאים לא יצטרכו להירשם במע"מ

כלים

שר האוצר, משה כחלון, העביר אמש לוועדת הכספים הצעה לתיקון תקנות בנושא פטור מרישום במע"מ לפיהן, יחיד (שאינו עוסק) או ועד בית שסך מחזור עסקאותיהם אינו עולה על כ-18,000 ₪ (במונחי שקלי 2008) ממכירת חשמל בטכנולוגיה פוטו וולטאית יהיו פטורים מרישום במע"מ ומהגשת הצהרה שנתית.

משרד האוצר ורשות המסים יזמו את שינוי התקנות כדי לעודד ייצור חשמל ביתי באמצעות אנרגיית השמש. ייצור חשמל סולארי ביתי אשר מתבצע סמוך למקום צריכת החשמל חוסך את עלויות הולכת החשמל ומונע איבודי חשמל.

כמו כן, החשמל הסולארי מיוצר לרוב בעת צריכת השיא בעונות החמות ובכך מחליף את ייצור החשמל היקר והמזהם. ייצור החשמל הביתי מבוצע על גגות המבנים ולכן חוסך שטחים רבים ברחבי הארץ.

בשימוש בטכנולוגיות של אנרגיה מתחדשת גלומות תועלות רבות נוספות כגון הפחתת פליטות גזי חממה, צמצום התחלואה המשקית בעקבות הפחתת זיהום האוויר המקומי.

בימים אלה פועלים מספר גורמים ממשלתיים, ביניהם רשות המסים, לפרסום הצעת חוק ממשלתית לפיה יינתנו הקלות והטבות במס ליצרני חשמל ביתיים בטכנולוגיה פוטו וולטאית, שהעיקריות שבהן הינן פטור ממס הכנסה בגין הכנסה שנתית עד לגובה של כ- 18,000 ₪ (במונחי שקלי 2008).