שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, ד"ר יובל שטייניץ ערך הבוקר (10.3.16) סיור בעבודות ההקמה של הקו המזרחי להולכת גז טבעי ובמרכז הבקרה הארצי של חברת נתג"ז. במהלך הסיור הציגה הנהלת החברה את התקדמות פרויקט הנחת צינור הגזהטבעי הגדול בישראל, המוקם בימים אלה מאליקים ועד רמלה. כמו כן קיבל השר סקירה על פעילויות החברה ועודכן על התקדמות העבודות להקמת קו הגז הטבעי לירדן באזור סדום.

כלים
שר האנרגיה התשתיות והמים, ד"ר יובל שטייניץ מקבל הסבר בשטח ממנכ"ל נתג"ז, שמואל תורג'מן. צילום: מירי שמעונוביץ'.
שר האנרגיה התשתיות והמים, ד"ר יובל שטייניץ מקבל הסבר בשטח ממנכ"ל נתג"ז, שמואל תורג'מן. צילום: מירי שמעונוביץ'.

במהלך ביקורו של השר, סקר מנכ"ל נתג"ז שמואל תורג'מן סקירה מקיפה על תכניות הפיתוח של החברה והאתגרים הניצבים בפניה. כמו כן עודכן השר שטייניץ על התקדמות העבודות להנחת הקו לירדן, המיועד לייצוא גז טבעי ממאגר תמר. ייצוא הגז לירדן צפוי להתבצע באמצעות שני צינורות – הקו הדרומי, המוקם בימים אלה באזור סדום, צפוי להתחיל לפעול במהלך 2017, והקו הצפוני, שיוקם באזור בית שאן ונמצא בשלבי תכנון מתקדמים.

במסגרת הסיור, בו השתתפו מנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות שאול מרידור, מנהל רשות הגז הטבעי סאשה וורשבסקי וחברי דירקטוריון נתג"ז, הוצגו בפני השר שטייניץ תכנית להקמת מתקן ימי לחיבור מהיר של שדות גז חדשים וכן תכנית לאחסון תת-קרקעי של גז טבעי.

שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, דר' יובל שטייניץ: "אנחנו מתחילים כבר היום להשקיע בצנרת ייצוא הגז לירדן, בצורה שתאפשר לייצא גז מתמר ומלוויתן לירדן בלוחות הזמנים הקצרים ביותר".

מנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים, שאול מרידור: "מבחינת המשרד, פיתוח מערכת ההולכה הוא אחד הנושאים החשובים ביותר וההחלטות לאן יגיע הגז הטבעי, איך מקדמים את חיבור התעשייה והצרכנים לגז הטבעי הן בראש סדר יומו של המשרד. נתג"ז היא דוגמא לחברה שמערכת היחסים הטובה שלה עם המפקח עליה, מובילה לתוצאות טובות ולמשק שמצליח להתקדם ולהתפתח בהצלחה רבה".

מנכ"ל נתג"ז שמואל תורג'מן: "נתג"ז משקיעה את כל המשאבים הדרושים על מנת להיערך לגידול המתמיד בביקוש לגז טבעי ולמוכנות המערכת הארצית לקליטת הגז ממאגר לוויתן. עד היום חיברה החברה למערכת הארצית תחנות כוח בהספק הגבוה מ 10,000 MW, אזורי תעשייה גדולים וכן הושלמו מרבית חיבורי הגז עבור רשתות החלוקה. שנת 2016 מעמידה בפנינו אתגרים רבים ובתקופה זה אנו ממשיכים בהקמת קווי גז חדשים, בתכנון הכפלת קווים קיימים ובחיבור לקוחות חדשים בכל רחבי הארץ".