פולש שהשתלט על אדמת מדינה המיועדת לשמש כשטח ציבורי פתוח לרווחת הציבור בשכונת עין כרם בירושלים, נאלץ לפנות את הקרקע בעקבות פעילות אכיפה של מפקחי רשות מקרקעי ישראל והפיקוח העירוני של עיריית ירושלים. הסגת גבול במקרקעי ציבור היא עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל

כלים
ירושלים: מחסן עצים בלתי חוקי שהוקם על אדמות מדינה פונה ע''י הפולש
ירושלים: מחסן עצים בלתי חוקי שהוקם על אדמות מדינה פונה ע''י הפולש

מסיג גבול, שהשתלט על חצי דונם שטח ציבורי פתוח במורדות שכונת עין כרם בירושלים, נאלץ לפנות את אדמות המדינה עליהן השתלט שלא כדין, לאחר שפלישתו אותרה במהלך ביקורת של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל.

כאמור, הפלישה לאדמות המדינה, בשטח של כ-500 מ"ר, אותרה במסגרת פעילות לאיתור עבירות מקרקעין של מפקחי רשות מקרקעי ישראל, שגילו כי הפולש הקים על הקרקע מחסן עצים גדול ואף מנסרה לחיתוך העצים במקום, ללא היתר ובניגוד לחוק.

מפקחי רמ"י והפיקוח העירוני של עיריית ירושלים הגישו לפולש צו מכוח חוק עזר מקומי לפיו עליו לפנות מיידית את השטח והבהירו לו כי אם לא יעשה כן, יפונה עפ"י החוק בליווי משטרה. כמו כן הובהר לו כי במיקרים בהם מסיגי גבול מסרבים לפנות קרקעות מדינה, מגישה נגדם רשות מקרקעי ישראל גם תלונה למשטרה בגין הסגת גבול, שהיא עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל, בנוסף מוגשות גם תביעות כספיות להחזר דמי השימוש בקרקע ועלויות הפינוי הנגרמות לקופת המדינה.

לאחר שהבין את נחישותם של המפקחים, העדיף הפולש לפנות את הקרקע בעצמו, על מנת להימנע מתביעות משפטיות. הפולש פינה את כל העצים והציוד והחזיר את הקרקע אותה תפס לקדמותה ולידי המפקחים והמדינה. מפקחי רמ"י החזירו את הקרקע למאגר הקרקעות הציבורי והציבו במקום שילוט המתריע מפני פלישות חוזרות.

יואב ששון, מנהל מרחב ירושלים בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, אומר: "מדובר בפולש שניסה להשתמש בשטח ציבורי המיועד לרווחת תושבי השכונה והמטיילים במקום למטרותיו האישיות. קרקעות המדינה אינן הפקר, ומפקחי רשות מקרקעי ישראל מסיירים ברחבי הארץ במטרה לאתר מסיגי גבול ולפנותם לפי החוק ולטובת הציבור כולו. אנו קוראים לציבור לדווח על כל חשד להסגת גבול בקרקע הציבורית באמצעות אתר האינטרנט של רשות מקרקעי ישראל. חשוב לציין שמדיניות האכיפה המחמירה מוכיחה את עצמה בשטח באמצעות המספר הרב של פולשים שמעדיפים לפנות את הקרקע בעצמם, על מנת שלא להסתבך בתביעות".