מחקר חדש בתחום הפוריות מאפשר לגלות לאיזו ביצית סיכוי טוב יותר לעבור בהצלחה הפריה חוץ גופית. המחקר, שנערך באוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה, צפוי לחולל מהפכה באופן שבו רופאים ממיינים ביציות מופרות לקראת השרשתן ברחם. במסגרת המחקר הפעילו מדענים לחץ פיזי מתון על הביציות כדי למדוד את כושר התאוששותן

כלים

ד"ר איליה ברביציות שהתאוששו באופן מהר וחיוני יצרו הריונות תקינים לעומת אלו שהתאוששותן היתה איטית ויצרו במקרים רבים יותר הפריות כושלות.

לדברי ד"ר איליה בר, יו"ר המרכז הרפואי לפוריות, המחקר החדשני יביא למיון טוב יותר של עוברים לפני החזרתם לרחם ושיפור אחוזי ההצלחה בטיפולי פוריות.

"זהו צעד נוסף בהתקדמות הרפואית משיטות הטיפול הישנות, שנפוצות למרבה הצער גם כיום, של החזרה עיוורת של עוברים בשיטת ה"ניסוי וטעיה". השיטות הישנות גורמות המובילות לאחוזי הצלחה נמוכים ומקרי הפלות חוזרים וגורמות לתסכול לבני הזוג, הוצאות כספיות ושחיקה של מערכת הרביה של האישה שסופגת טיפולי סרק." אומר בר.

לדברי ד"ר בר, פריצת דרך בתחום שכבר מיושמת בישראל ומניבה הריונות מוצלחים היא בדיקה גנטית של הביצית המופרת לפני השרשתה ברחם.

בדיקת הגנטיקה של העובר מאפשרת להשתמש בעוברים בעלי סיכוי רב יותר לייצר הריון. בנוסף, הצצה לגנטיקה של הילד העתידי מאפשרת להביא לעולם ילד בריא שנבדק מראש אם הוא נושא גנים של מחלה קשה שעלולה לפגוע בו בעתיד. בעזרת שיטות אלו ניתן להשיג הריון לאחר 2.5 מחזורי טיפול בממוצע ולא נצטרך לראות זוגות שמגיעים למספר רב של טיפולים מתישים.