ההסתדרות הלאומית מזהירה את שר האוצר מפני מפגיעה אנושה בעשרות אלפי עובדים ישראלים בענף הבניה ופגיעה קשה בזכויות העובדים הזרים שיועסקו בענף על ידי חברות זרות.

כלים

ערב ההצבעה בקבינט הדיור- ההסתדרות הלאומית מזהירה מפני תוצאות הרות אסון לתעסוקת ישראלים ופגיעה בזכויות עובדים זרים בענף

ההסתדרות הלאומית הודיעה הערב לשרי האוצר , הפנים והשיכון כי היא מתנגדת לכוונה לאפשר לחברות זרות להיכנס לענף הבניה בישראל.

מנכ"ל ההסתדרות הלאומית, שיגר הערב מכתב דחוף לשרים והזהיר כי אם קבינט הדיור יאשר את ההחלטה להכניס חברות בניה זרות לישראל הרי ש " ההצעה האמורה להביא חברות ביצוע זרות תפגע אנושות בזכויות העובדים הזרים שיבואו על ידי אותן חברות".

עוד מזהיר יאיר שלם, מנכ"ל הלאומית כי כבילת העובדים שיובאו ארצה באמצעות אותן חברות זרות תביא לפגיעה קשה ביכולתם לעבור ולעבוד בחברות אחרות ו/או בתאגידים - פעולה אשר יש בה משום פגיעה אנושה בזכיותיהם של העובדים הנ"ל (ראה בג"צ "הכבילה").

במכתבו לשר האוצר מזהיר יאיר שלם מפני פגיעה אנושה בשוק העבודה הישראלי : ההצעה האמורה תפגע אנושות גם בתעסוקת ישראלים ובתעשייה הישראלית .

הבאת חברות אלו וביצוע עבודות בנייה מתחילתן ועד סופן, תמנע העסקת עובדים ישראלים רבים בענף כולו מאחר וקיים סיכוי כי חברות ביצוע ישראליות שלא יוכלו להתמודד עם החברות הזרות, יתמוטטו, ובהתאם תקופח פרנסתם של אלפי עובדים ישראלים גם במקצועות הרטובים וגם במקצועות היבשים.

בסיום מכתבו קובע שלם כי ההסתדרות הלאומית מתנגדת לכוונת משרד האוצר להביא ארצה חברות ביצוע זרות באשר כוונה זו מנוגדת לדין ועשויה לפגוע בעובדים הזרים, בעובדים ישראליים ובתעשייה הישראלית בכללותה – ולפיכך יש להסיר הצעה וכוונה זו מסדר היום.