צוות המרכז הרפואי פדה פוריה העביר סדנת החייאה במגדל העמק. מדריכי ההחייאה של המרכז הרפואי פדה פוריה, העבירו לחברי מועדון "חברים לחיים בריאים" במגדל העמק, סדנא מיוחדת לעזרה ראשונה והחייאה במקרים של דום לב.

כלים
צוות המרכז הרפואי פדה פוריה העביר סדנת החייאה במגדל העמ'. צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה
צוות המרכז הרפואי פדה פוריה העביר סדנת החייאה במגדל העמ'. צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

ביום ראשון, 21.2.16 התקיימה במועדון "חברים לחיים בריאים" במגדל העמק סדנא מיוחדת לעזרה ראשונה והחייאה במקרים של דום לב. למעלה מ40 איש השתתפו בסדנא אותה העבירו עיסאם מנסור וקאסם מסאלחה, אחים בכירים ומדריכי החייאה במרכז הרפואי ע"ש ברוך פדה פוריה.

"לאדם הראשון שמגיע אל מחוסר ההכרה יש את התפקיד הכי חשוב . הפעולות שהוא יעשה יקבעו אם לאותו אדם שעבר דום לב יש סיכוי לשרוד. כל אחד יכול להציל חיים ואנחנו פה כדי לתת לכם את הכלים להציל חיים " בדברים אלה פתח עיסאם מנסור את סדנת ההחייאה.

עיסאם וקאסם העבירו סדנא של כשלוש שעות שנפתחה בהסבר על הצעדים החיוניים בהחייאה. בהמשך הם הציגו את הדפיברילטור האוטומטי (AED ) – מכשיר פשוט לשימוש המבוסס על טכנולוגיית מחשב אשר מתוכננת לנתח את קצב הלב, ואז לייעץ אם הלם חשמלי הינו נחוץ. קאסם מסאלחה הדגיש כי המכשיר מתוכנן לשימוש על ידי אנשים שאין להם הכשרה, "מעבר לכך שהמכשיר נותן תוך כדי שימוש הנחיות פשוטות לתפעול בשפות שונות, הוא מוגבל כך שיאפשר לתת שוק חשמלי רק במקרה שמצריך זאת. לכן, אנשים עם ידע בסיסי יכולים להציל חיים. פעולה מיידית של עובר אורח יכולה להכפיל ואפילו לשלש את סיכויי ההישרדות של נפגע הסובל מדום לב"

איריס יחזקאל , אשר מובילה את מועדון "חברים לחיים בריאים", סיפרה כי המועדון הוקם למען תושבי מגדל העמק והמטרה היא ליצור חיבור וחיבוק של הקהילה לאנשים עם מוגבלויות. לדבריה "הסדנא הועברה בצורה קלה וברורה. חשוב לנו לקבל כל מידע שיכול לסייע להציל חיים. היום אנחנו עלולים להיקלע לכל מיני מצבי חירום, הרבה פעמים אנשים חיים לבד, חשוב שאנחנו נוכל לעזור ".

מירי רוטמן מנהלת פרוייקט "אבן דרך" ו"אפשרי בריא" ברכה על הפעילות וציינה שהסדנא היא תחילתו של שיתוף הפעולה של עירית מגדל העמק והמתנ"ס העירוני עם המרכז הרפואי פדה –פוריה.

מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי והממונה על קשרי קהילה ציינה כי הסדנא במגדל העמק שנתנה למשתתפים כלים חשובים והדרכה בסיסית בהחייאה והצלת חיים, היא אחת משורה של פעילויות שמקיים המרכז הרפואי בתחום קידום בריאות בקהילה.