קבוצת צעירים מצפון אמריקה שהגיעו לישראל כחלק מפרוייקט 'מסע' מרחיבה בשנה האחרונה את תחומי ההתנדבות בבית שאן. המחווה לקהילה והפרס: במהלך שהייתם בארץ צילמו וערכו העמיתים סרטון המראה את העיר בית שאן בצורה שונה ומיוחדת- מתקופת הרומאים ועד היום. הסרטון השתתף בתחרות עם 10 ערים נוספות. סרטון עמיתי בית שאן זכה במקום השני

כלים
פעילות קהילתית ענפה של קבוצת צעירים מאמריקה בבית שאן
פעילות קהילתית ענפה של קבוצת צעירים מאמריקה בבית שאן

בספטמבר 2015, הגיעה קבוצה קטנה של צעירים מצפון אמריקה לישראל כחלק מפרוייקט 'מסע' (ITF- Israel Teaching Fellows - עמיתים להוראה). את הפרוייקט החלה לרכז באחרונה אביבה גרפינקל שהחליפה את רכז התוכנית בשנים האחרונות, אפי מזור.

גרפינקל, בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת אריאל הגיעה אל בית שאן מגינות שומרון. בעבר היתה פעילה מאוד בחינוך בלתי פורמלי- כולל מועצת תלמידים, ומועצת נוער רשותית ומחוזית בתחומי ההדרכה והנחיה.

במשך 25 השבועות האחרונים חברי קבוצת מסע בבית שאן - ג'וזף קליימן, איאן מוסלין, ג'ייק אנסל, וג'סיקה אוונס התנדבו בבתי ספר, סייעו בלימוד האנגלית בבתי הספר בעיר ובלימוד האנגלית לתלמידי כיתה ג'-ו'.

בנוסף ללימוד בבתי הספר היסודיים בעיר, העמיתים השלימו לימודי אולפן, והתנדבו במגוון פעילויות קהילתיות. בין היתר הם העבירו - ללא תשלום - שיעורי אנגלית למבוגרים, העבירו סיורים בגן הלאומי בבית שאן, סייעו בפרויקט "פותחים עתיד" בבית ספר גלבוע, והם עתידים לקיים תחרות איות עירונית בין בתי הספר היסודיים בעיר. תחרות איות היא תחרות בו המתמודדים לומדים לאיית מילים באנגלית מתוך רשימה, ולאחר מכן הם מתמודדים ביניהם בתחרות על איות נכון.

כל בית ספר לומד ועמל על למידת המילים ואיותם. בתי ספר בחרו את שלושת התלמידים הטובים ביותר שעולים לתחרות העירונית. המורות לאנגלית קיבלו 150 מילים שאותם לומדים הילדים בעזרתם של העמיתים.

בנוסף, לאחר לימוד מקיף של האזור, שבמסגרתו ובמהלכו התוודעו אל החקלאות המקצועית, האיכותית והמבטיחה של ישראל ובשורתה ותרומתה לעולם בנושא זה, ולאחר סיורים בהרי האזור ובמעיינות הרבים הסובבים את בית שאן, מעריכים המתנדבים את המקום, שאליו נקשרו בעבותות של רגש, ומוקסמים מיופיו ומאופיו המיוחד.

ראש העיר רפאל בן שטרית שיבח את מתנדבי פרויקט מסע בבית שאן וציין כי העמיתים הראו וממשיכים להראות את נוכחותם המשמעותית בעיר. "העובדה שהם תורמים בהתלהבות ובצנעה מחבבת אותם על כל מי שבא עמם במגע", ציין.

רכזת התוכנית אביבה גרפינקל הדגישה שבמהלך שהייתם בבית שאן, זוכים העמיתים למשפחות מארחות. משפחות אלה הם משפחה לכל דבר. "העמיתים מגיעים אליהם לארוחות בשבתות, הם מוזמנים לאירועים משפחתיים, וחלקם אפילו קוראים להורי המשפחה אבא ואמא", אמרה.

יצויין כי באחרונה במהלך שהייתם בארץ ולכבוד יום עיון ארצי לכלל המתנדבים של הפרויקט בישראל צילמו וערכו העמיתים סרטון המראה את בית שאן בצורה שונה ומיוחדת - מתקופת הרומאים ועד היום. הסרטון השתתף בתחרות בין קבוצות ביותר מ 10 ערים נוספות. סרטון עמיתי בית שאן זכה במקום השני.