"פרס גודוביץ - תולדות האדריכלות בארץ ישראל יוענק לעבודת מחקר בבית ספר לארכיטקטורה באוניברסיטת אריאל: "הגיע הזמן להתפעל מאדריכלות ישראלית מקורית ולא מיבוא זר ומוזר שאינו שלנו. הפרס הינו הוקרה והערכה למורשת היצירה האדריכלית בארץ ישראל

כלים
האדריכל ישראל גודוביץ, יוזם ומעניק הפרס
האדריכל ישראל גודוביץ, יוזם ומעניק הפרס

'פרס גודוביץ' יוענק לראשונה על עבודת מחקר סטודנטיאלית בנושא תולדות האדריכלות בארץ ישראל מראשית ההתיישבות באמצע המאה ה-19 ועד ימינו, בתחומי באדריכלות, תכנון עירוני וכפרי, המרחב הציבורי, אישיים וסגנונות נוף. עבודת המחקר שהגיעה למקום הראשון נבחרה ע"י ועדת פרס שכללה את פרופ' יהודה דנון נשיא אוני' אריאל, פרופ' סעדיה מנדל, ד"ר יגאל סיתרי, אדריכל איציק אלחדיף ואדריכל ישראל גודוביץ.

"יש חשיבות רבה" מסביר האדריכל ישראל גודוביץ מנחה האירוע, יוזם ומעניק הפרס, "ללמוד להעריך את היצירה המקורית הישראלית, במלאות ח"י (18) שנים ליום שבו הטבעתי את המותג 'העיר ההיסטורית' לתל אביב שבא להחליף את 'עיר ללא הפסקה' ו- 'העיר הלבנה'. אבל האמוק שנילווה לשם יצר קבוצות של אינספור אוהדים ושוטים החורשים את תל אביב בעיניים כלות ומתפעלים מתפארת אדריכלית שאיננה שלנו וכל כולה הוא ייבוא זר ומוזר. על כך התריעו גדולים וטובים ואחד מהם אשר צבי גינצברג המכונה- אחד העם- שאף כינה אותם 'המתייוונים של ימינו'."

לדבריו, "מורשת הבאוהאוס או הסגנון הבינלאומי ואפילו דגם הכפר הערבי או מגדלי דובאי על שפת הים התיכון, טובים ונאים ככל שיהיו, וודאי שאינם מורשת ארץ ישראל, היהדות, או הציונות. הפרס בא להאיר ולהעיר את התופעה. ההפתעה הגדולה היא הזוכה בפרס הראשון אשר שמו ושם עבודתו המיוחדת מדברים בפני עצמם וייחשפו בטקס עצמו".

טקס הענקת הפרס יתקיים ב 10.03.2016 בשעה 14.00 באוניברסיטת אריאל. במסגרת האירוע ירצה פרופ' אדר' סעדיה מנדל מאוני' אריאל ויו"ר המועצה לשימור מבנים ואתרים, בנושא: האדריכל מול החברה.

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.