שר התיירות, יריב לוין, יפתח את כנס משרד התיירות שיתקיים השנה בסימן תכנית השיווק החדשה של ישראל, במסגרת כנס התיירות השנתי IMTM (9-10 בפברואר, בגני התערוכה ת"א). בכנס תערך תחרות פיתוח אפליקציות לתיירות (האקתון) במשך 24 שעות על ידי 15 צוותים. ההאקתון מתקיים לראשונה על ידי משרד התיירות ורשות התקשוב הממשלתי במשרד ראש הממשלה. הצוותים, שיקבלו חלל עבודה בגני התערוכה, יום לפני פתיחת היריד, יפתחו במשך היום אפליקציות לתיירות בישראל, כאשר לראשותם יעמוד מאגר המידע החדש של משרד התיירות ובו קרוב ל-6,000 פריטים ב-18 קטגוריות. מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, וראש רשות התקשוב הממשלתי, יאיר פרנק יעמדו בראש צוות השופטים, שכולל גורמים בכירים מתעשיית התיירות בארץ ובעולם, כאשר בסוף התחרות יעניק שר התיירות יריב לוין את הפרס לאפליקציה המנצחת.

שר התיירות יריב לוין שיוביל את כנס המשרד הדגיש כי ״האתגרים של ענף התיירות מתפתחים מדי שנה אך באותה המידה גם ההזדמנויות. ישראל תמשיך לפתח את תעשיית התיירות ואני משוכנע כי בעזרת היצירתיות והחדשנות נשיג תוצאות אשר ישפרו את חווית התייר בישראל ויחשפו את ישראל כיעד תיירותי אטרקטיבי. אני מאמין כי השינויים שאנחנו מובילים באסטרטגיית השיווק, בתכנון ובנייה ובטכנולוגיה ישפיעו לחיוב על התפתחות התעשייה ויקדמו את התיירות בישראל."

חידוש נוסף בכנס משרד התיירות הוא השתתפותם הווירטואלית ביריד, לראשונה, של שליחי המשרד בחו"ל באמצעות שיחות חיות ומצגות שיווק בווידאו קונפרנס. אגף מערכות מידע דיגיטל וניו מדיה במשרד התיירות הקים תשתית SKYPE FOR BUSINESS במשרד ופרס אותה בין לשכות המשרד בארץ ובחו"ל. המערכת מאפשרת תקשורת במספר ערוצים ביניהם צ'אט, שיתוף מסך, לוח לבן, ובפרט שיחות וידאו המאפשרות למעשה "להביא" את הנציגים מחו"ל לכל מקום בעולם.

באמצעות טכנולוגיית Skype, יערכו שליחי המשרד סקירות של פעילות השיווק שהם מובילים במדינות השונות בהן הם פועלים. במסגרת הסקירות יחשפו השליחים את נתוני התיירים ממדינות אלו ויציגו את הפעולות המגוונות שמתקיימות, לצד אלו המתוכננות, במטרה להגדיל את מספר המבקרים בישראל.

כמו כן במסגרת הכנס יערכו פאנלים בנושאים רלוונטיים, בהובלתם של אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות ובכירי המשרד. בין הנושאים שידונו: "האופן בו פועל המשרד לנוכח האתגרים המשתנים", "הצצה לפעילויות השיווק לשנת 2016", "כיצד ערי תיירות מובילות ממתגות ומשווקות את עצמן בארץ ובחו"ל", "משמעויות פתיחת השוק הסיני לעולם בכלל ולתיירות לישראל בפרט", "שינויים בחוק התכנון והבניה - רווחיות והוזלת המוצר התיירותי", " הטרנד העולמי של תיירות חברתית" ועוד.

לו"ז הכנס: יום שלישי, 9 בפברואר (אולם C6)

14:00-15:00 "מקדמים את ישראל! - פעילות משרד התיירות בעולם"

מרצה: פיני שני, מנהל אגף בכיר שיווק חו"ל ודתות במשרד התיירות

למשרד התיירות 19 לשכות בעולם, הפרוסות על פני 4 יבשות ומבצעות פעילות נרחבת לקידום התיירות לישראל, החל מסמינרים לסוכני תיירות ולקהלים שונים, פעולות PR ייחודיות, אירוח עיתונאים ומובילי דעת קהל וכלה בהסכמי שיווק ובקמפיינים פרסומיים תדמיתיים ומכירתיים בערוצי המדיה השונים. פיני שני, האחראי מטעם משרד התיירות על כל פעילות הלשכות בעולם, יציג את האופן בו פועל המשרד לנוכח האתגרים המשתנים ויספק הצצה לפעילות השיווק של המשרד בחו"ל בשנת 2016.

15:00-16:00 פאנל "מיתוג ושיווק אזורים וערי תיירות בישראל"

בהנחיית: אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות

אחד האתגרים הגדולים ביותר עבור משרד התיירות ושל תעשיית התיירות בארץ הינו למתג, לקדם ולשווק את התיירות לישראל באופן שתישאר בתודעה לאורך זמן. הפאנל יבחן כיצד ערי תיירות מובילות ממתגות ומשווקות את עצמן בארץ ובחו"ל.

משתתפי הפאנל:

איתן שוורץ, מנכ"ל עיר עולם ותיירות, תל אביב

יוסי חן, מנכ"ל תאגיד התיירות, אילת

דודו הררי, מנכ"ל החברה לפיתוח עכו העתיקה

רעיה שטראוס, מייסדת עמותת אוצרות הגליל

עדי דומב, מנהל תחום התיירות בגוגל ישראל

פרופ' יואל מנספלד, ראש המרכז לחקר התיירות באוניברסיטת חיפה

16:00-17:00 פאנל "שעת הסין"

בהנחיית: אהובה זקן, סמנכ"לית תפעול תקינה ואיכות השירות במשרד התיירות.

התגברות התנועה מסין לישראל, ובעקבות הטיסה הסדירה הצפויה בקרוב של חברת Hainan Airlines, המשרד משקיע מאמצי שיווק כדי להגדיל את מספר המבקרים מסין בישראל, ובמקביל להתאים את המוצר התיירותי הישראלי לקהל ייחודי זה. הפאנל יעסוק במשמעויות פתיחת השוק הסיני לעולם בכלל ולתיירות לישראל בפרט.

משתתפי הפאנל:

לי ליאנג, מנכ"ל חברת התעופה Hainan Airlines בישראל

פרופ' יורי פינס, סגן דיקן הפקולטה למדעי הרוח, האוניברסיטה העברית

יריב בכר, מנהל מחלקת הודו-סין, משרד הכלכלה

פיני שני, מנהל אגף בכיר שיווק חו"ל ודתות במשרד התיירות

נעם פורת, מרכז קורס מו"ד "פנדה" לדוברי סינית

נינה ו'אנג, מורת דרך לסינים בישראל

יום רביעי, 10 בפברואר(אולם C6)

11:00-12:00 פאנל "שימושים מעורבים - שינויים בחוק התכנון והבנייה

בהנחיית: דורון אהרון, סמנכ"ל פיתוח תשתיות והשקעות במשרד התיירות.

שינויים בחוק התכנון והבניה השלכות תכנוניות, רווחיות והוזלת המוצר התיירותי.

משתתפי הפאנל:

מר אריאל וטרמן, מהנדס הועדה המקומית לתכנון ובניה חיפה

מר מנחם אורן, מנכ"ל חברת אורנים - יזם מלון רויאל ביץ', ת"א

מר נועז בר-ניר, מנכ"ל התאחדות המלונות

עו"ד צחי חג'ג', יו"ר הדירקטוריון ומייסד קבוצת חג'ג'

13:30-14:30 פאנל "תיירות חברתית – נשים יוזמות תיירות"

בהנחיית: מינה גנם, מנהלת האגף להכשרה מקצועית בתיירות במשרד התיירות.

תיירות חברתית הפכה לטרנד עולמי, כחלק מהטרנד החברתי בתחומים נוספים. בפאנל זה נעסוק במשמעויות האקדמיות של סוג תיירות זה ובכלכלת השיתוף אשר צומחת בשנים האחרונות. כמו כן נביא דוגמאות לתוצרים מובהקים בתיירות של הטרנד החברתי, כמו השכרת דירות, וכן נביא דוגמאות ליזמות נשית בתיירות בארץ.

משתתפי הפאנל:

ד"ר ערן כתר, מרצה במחלקה לניהול תיירות ומלונאות, המכללה האקדמית כנרת

נעם קלינגר, מנהלת ארגון "Eat with" בישראל

יעל קורלנדר, יועצת לעסקי תיירות, קורסי יזמות והליך הכשרת יזמים

צביה בירנבאום, מנהלת מרכז פעם - מנהל קהילתי בוכרי בירושלים אשר פועל לחשוף את המגזר החרדי לאירוח ולתיירות ומפתח את התעסוקה בתיירות באזור

ראיון משותף עם יזמיות שפתחו עסק אירוח תיירותי בביתן: מנמי אונו, יזמית סדנאות אוכל יפני ביתי (תל אביב), דליה חרפוף, יזמית "הכורדיה בעמק התימנים" סדנת התחברות לשורשים התימניים והכורדיים וטעימת קובה (עין כרם, עמק התימנים), חווה אלמו, יזמית מרכז לשימור מורשת וחוויה של יהודי אתיופיה (בית שאן), אמנה, מייסדת "מרקם החיים של אמנה"- אירוח כפרי (כפר קרע, וואדי ערה)

יום רביעי, 10 בפברואר(ביתן משרד התיירות B3)

10:30-17:450 סמינר שיווק ישראלי בשידור חי מכל העולם

לראשונה, יקיים משרד התיירות סמינרים לסוכנים ולקהל מקצועי, שיועברו ע"י מנהלי הלשכות של המשרד במדינות שונות בעולם, וזאת ב"שידור חי" באמצעות Skype, שתוקרן על גבי מסך של 80 אינץ'. בסמינר יציגו מנהלי הלשכות את קהל היעד מולו הם עובדים, את המאפיינים והצרכים שלו, Highlightsמהפעילות של הלשכה ב-2015 ומבט מקרו לתכניות הלשכה לשנת 2016. להלן הלו"ז למצגות:

10:30-11:15 אורי שרון, מנהל לשכת גרמניה 11:30-12:15 אפרת גרומן, מנהלת לשכת צרפת 14:00-14:45 חסאן מדאח, מנהל לשכת הודו 15:00-15:45 קסניה קוביאקוב, מנהל לשכת רוסיה 17:00-17:45 אורי שטיינברג, מנהל נציגות צפון אמריקה