ד"ר ח'אלד עוסמאן, רופא מהמרכז הרפואי בני ציון, חזר מיוון לאחר שהעניק סיוע לפליטים ומבקשי המקלט

כלים
רופא מהמרכז הרפואי בני ציון, חזר מיוון לאחר שהעניק סיוע לפליטים ומבקשי המקלט
רופא מהמרכז הרפואי בני ציון, חזר מיוון לאחר שהעניק סיוע לפליטים ומבקשי המקלט

לנוכח המראות הקשים של אלפי פליטים ובהם ילדים רבים מסוריה, עיראק ומבקשי מקלט אחרים המגיעים מדי יום דרך הים מטורקיה לאי היווני לסבוס בדרכם לאירופה, החליט רופא מתמחה במחלקת ילדים במרכז הרפואי בני ציון, ד"ר ח'אלד עוסמאן לעשות מעשה ויצא ליוון על מנת להגיש סיוע רפואי במחנה הפליטים

הפרסומים ברשתות החברתיות ובעמודי החדשות לפיהם ביוון זקוקים לרופאים דוברי ערבית לטיפול בפליטים ומבקשי מקלט, היוו נדבך חשוב בהחלטתו של רופא מתמחה במחלקת ילדים במרכז הרפואי בני ציון, ד"ר ח'אלד עוסמאן להתנדב ולהעניק סיוע הומניטרי בכלל ורפואי בפרט לאלפי הפליטים שהצליחו להגיע ליוון.

ד"רח'אלד עוסמאן, סיפר השבוע עם חזרתו ממחנה הפליטים ביוון, "ליוויתי את הפליטים בתחנות רבות במשך שעות ארוכות של המתנה, בחוסר פרטיות, בתחושת כאב וצער,הייתי גם חלק בשמחה, בצחוקים ובהרבה אהבה וסיפוק. היה לי הכבוד להיות שותף במתן עזרה הרפואית ותמיכה חברתית. חלקתי איתם את החוויות העוצמתיות סביב הבריחה מכמעט מוות לחיים. הפליטים, לאחר כל מה שעברו, הביעו אופטימיות וראו בנו את התקווה החדשה שלהם"

"ללא ספק הזמן שם עבר מהר מאוד", אמר ד"ר עוסמאן והוסיף, "הגעגועים לחברים שרכשתי ביוון, ליומיום על האי ולזכות שניתנה לי להיכנס לחיים של הפליטים במסעם הם גדולים וקשים. מספר ימים חלפו מאז ועדיין אינני יכול להשיב על השאלה הלכאורה פשוטה שכולם שואלים אותי - איך היה?!אינני יודע מה היה בדיוק למעט כך שהחיים הפכו לקצרים מדי, להרבה יותר לא צפויים. ועם כל הרוע שיכול להיות סביבנו לא נשאר לנו מלבד לחלוק אהבה".