הוּדי זק, עד לאחרונה ראש חטיבת הסייבר בחברת אבטחת המידע ורינט (Verint) מצטרף לחברת הסייבר Cytegic כמנהל הפעילות העסקית (COO). Cytegic, שבראשה עומדים כרמי גילון, שי זנדני וד״ר אלון קפלן, פיתחה פלטפורמה המאפשרת למנכ"לים וראשי דירקטוריון לקבל החלטות ניהוליות מושכלות הנוגעות להגנת הסייבר של החברה שתחת אחריותם

כלים

הודי זקזק הוא בוגר תוכנית תלפיות הצה"לית, במסגרתה סיים תואר ראשון בהצטיינות במתמטיקה ופיסיקה באוניברסיטה העברית. בהמשך השלים בהצטיינות יתרה תואר שני בהנדסת אלקטרוניקה באוניברסיטת תל אביב. בשירותו הצבאי הוביל זק פרויקטים במחלקת הפיתוח של חיל האוויר ולאחר מכן היה ממקימי מנהלת "חומה" במשרד הביטחון. עוד במדים, ולאחר מכן בחברת אלתא, הוביל זק את פרויקט המכ"ם "אורן ירוק" עד לקבלתו המבצעית בצה"ל.

בהמשך שימש כסמנכ"ל פיתוח ו-COO בחברת מטאלינק ולאחר מכן כנשיא חטיבת מוצרי הגבייה של אמדוקס. זק עזב את אמדוקס כדי לייסד ולנהל את הסטאראטפ קורסייט שפיתח מוצר בתחום הפינטק, ובהמשך הקים את חטיבת הסייבר בחברת ורינט, בה הוביל פיתוח מוצרים וגיבש את האסטרטגיה העסקית הגלובלית. זק יחל את תפקידו ב-Cytegic ב-1 בפברואר.

"חיפשתי אתגר ויצירתיות ועל כן בחרתי להצטרף לסטרטאפ Cytegic שמציעה פתרונות בתחום הגנת הסייבר המבוססים על גישה חדשנית וייחודית", אמר זק. כרמי גילון, יו"ר החברה בירך את זק ואמר: "אני משוכנע שהידע הרחב והניסיון העסקי הרב של הודי יוביל את Cytegic במסלול ההצלחה".

הפתרונות של Cytegicמעניקים לנושאי תפקידים בכירים – מנכ"לים וחברי דירקטוריון – כלים ראשונים מסוגם לפיקוח וקבלת החלטות מושכלת על אבטחת המידע בארגונם, ואמצעים להבין אילו נושאים דורשים את תשומת ליבם – ואת משאבי הארגון. רגולטורים בעולם החלו לאחרונה להטיל על מנהלים ודירקטוריונים אחריות גם לניהול סיכוני הסייבר של הארגונים ובעתיד הם יחויבו להיות מעורבים בהחלטות אלה. הממשק הייחודי שפיתחה החברה מאפשר לבכירים להבין מהי מידת בשלות הגנות הסייבר של הארגון.

במקביל, מערכת לניתוח מידע מודיעיני ממפה עבורם את האיומים הרלוונטיים ומגמות הסיכון העתידיות, ומאפשרת להם לחזות איך ישפיעו החלטותיהם על מוכנות הסייבר של הארגון. Cytegic נוסדה בתל אביב בשנת 2012 והיא גייסה עד כה סכום של 6 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים בלבד. לאחרונה הרחיבה את היקף פעילותה בארה"ב ומוצריה מוטמעים ונבחנים במספר גופים פיננסיים מובילים בישראל ובחו"ל.