יום לפני מותו - אמבולנס המשאלות של מד"א הגשים את חלומו של שמוליק ראדה ז"ל: יום לפני שנפטר ממחלת הסרטן הספיק שמוליק ראדה ז"ל להגיע לקצרין לחנוכת בית כנסת על שם תאיר ראדה ז"ל, בסיוע אמבולנס המשאלות של מד"א

כלים
טקס חנוכת בית הכנסת 'תאיר שבת אחים' עש תאיר ראדה ז"ל (צילום: דוברות מד"א)
טקס חנוכת בית הכנסת 'תאיר שבת אחים' עש תאיר ראדה ז"ל (צילום: דוברות מד"א)

כשבמד"א שמעו כי מצבו הרפואי של שמוליק ראדה ז"ל המאושפז בבית החולים פוריה לא מאפשר לו להגיע לחנוכת בית הכנסת על שם ביתו תאיר ז"ל בקצרין, אשר את הקמתו הוא יזם, נרתמו במד"א באופן מידי למשימת הסיוע * אתמול (14.1), יום לפני שנפטר, הביא אמבולנס המשאלות של מד"א את שמוליק מבית החולים וליווה אותו לאורך כל היום במהלך האירוע המרגש ועד חזרתו לבית החולים.

שמוליק ראדה ז"ל, רצה להגשים את חלומו, להספיק ולהיות נוכח בחנוכת בית הכנסת על שם ביתו תאיר ראדה ז"ל בקצרין. היום, הלך לעולמו שמוליק לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן, אולם לא לפני שהספיק להגשים אמש את חלומו האחרון, לבקר בביתו בקצרין ולהגיע לחנוכת בית הכנסת בסיוע אמבולנס המשאלות המיוחד של מד"א.

במהלך השנה האחרונה, חלה שמוליק בסרטן שהלך והחמיר עד למצב בו הוא אינו יכול לעזוב את בית החולים בו הוא מאושפז ללא השגחה רפואית. בנייתו של בית הכנסת "תאיר שבת אחים" הלכה והתקדמה אולם סביב הגעתו של שמוליק לאירוע אותו יזם והגה ריחפה עננה כבדה של חוסר ודאות. בימים האחרונים הגיעה גם למד"א הידיעה על הקושי של שמוליק להגיע לחנוכת בית הכנסת ובארגון החליטו לפעול באופן מידי על מנת לסייע לשמוליק להגשים את משאלתו.

לשם ביצוע המשימה גויס אמבולנס המשאלות המיוחד של מד"א שמטרתו להגשים חלומות של חולים הנמצאים במצב רפואי קשה וצוות מיוחד בראשותו של פאראמדיק מד"א משה מור יוסף.

אתמול בבוקר (14.1) הגיע צוות אמבולנס המשאלות של מד"א לבית החולים פוריה על מנת לקחת את שמוליק הנרגש וללוות אותו לאורך כל יומו של האירוע המרגש והעוצמתי שהתברר גם כיומו האחרון של שמוליק במאבק במחלה הקשה.

נהג אמבולנס המשאלות של מד"א, יחיאל ילוז: "הכרתי את שמוליק עד בשירות הצבאי והמשכתי לשמור על קשר עם משפחת ראדה גם שנים ארוכות לאחר מכן. גם לאחר שעברתי לגור במרכז לפני מספר שנים המשכתי לשמור על קשר עם המשפחה וליוויתי אותם במשך התקופה הקשה לאחר רצח תאיר ז"ל. כאשר קיבלתי את ההודעה על כך שמחפשים מתנדב להסיע את שמוליק באמבולנס המשאלות ידעתי שאני חייב להיות האדם שייקח אותו לשם. היה מדהים לראות את שמוליק מגשים את חלומו שהסתיים היום בצורה טראגית כ"כ עם מותו".

פאראמדיק באמבולנס המשאלות של מד"א משה מור יוסף שליווה את שמוליק ראדה ז"ל סיפר: "מאז הרצח המזעזע של תאיר בבית הספר בשנת 2006 כשהגעתי לטפל במקום כפאראמדיק ועד היום ליווינו את המשפחה היקרה והמיוחדת הזאת בתחנות שונות, הרגשות הם מעורבים מאוד, מצד אחד שמחה גדולה שהצלחנו אתמול להגשים את חלומו של שמוליק ז"ל להגיע לחנוכת בית הכנסת ולראות את ההתרגשות הגדולה שאחזה בו ומאידך העצב הגדול על פטירתו. זו זכות גדולה שנפלה בחלקי ללוות אותו למשאלתו האחרונה ואין לי ספק שהמשפחה נכנסה לליבם של כל עם ישראל. אני מחזק את ידם של המשפחה ומששתף בצערם העמוק "

אילנה ראדה, אישתו של שמוליק ז"ל: "ביום מיוחד זו רקמנו את החלום ביחד עם אנשים מדהימים שנרתמו לעזרתנו בהם אמבולנס המשאלות של מד"א שישר וללא היסוס התגייס לעזרתנו. במד"א סייעו לנו וכיבדו אותנו עד הרגעים האחרונים של הטקס. אין בפי מילים להודות למד"א ולצוות של האמבולנס שהיו מדהימים אחד אחד ועשו הכול באהבה. אזכור זאת לעולם".

מנכ"ל מד"א אלי בין: "סיפורה של משפחת ראדה נגע בליבו של כל אחד ואחת במדינה והיוזמה של שמוליק להנציח את זכרה של תאיר ז"ל באמצעות קריאת בית כנסת על שמה ריגשה עמוקות. עם התברר הצורך בסיוע לשמוליק גייסנו את אמבולנס המשאלות לצורך הגשמת המשאלה ואני נרגש לדעת שהצלחנו להגשים את משאלתו האחרונה. בית מגן דוד אדום משתתף בצערם של אילנה ובני משפחת ראדה ".