קריאתו של נשיא הקהילה היהודית במרסיי, מר צבי עמר להוריד את הכיפה עד יעבור זעם, נובעת מדאגה כנה לחברי הקהילה היהודית במרסי לנוכח ההתקפות האלימות בחודשים האחרונים וכן, לזעזע את הממשל הצרפתי. כך אומר עמנואל מנהל תוכניות ההתמחות ב"חווייה הישראלית" הפועלת בקרב הקהילה היהודית בצרפת

לדברי עמנואל, שמשפחתו חיה בצרפת והוא נמצא על הקו צרפת – ישראל, סוגיית חבישת הכיפה ברחובות צרפת מסורה מזה זמן להחלטתו של כל יהודי בצרפת וקריאתו של נשיא הקהילה במרסיי לא נועדה רק לאוזני בני הקהילה אלא מטרתה לזעזע את אנשי הממשל בצרפת לנוכח מצוקת היהודים לאיכות חיים ובטחון בסביבת מגוריהם

מנכ"ל ה"חוויה הישראלית" – החברה לחינוך של ה"סוכנות הישראלית", עמוס חרמון , המשמש גם כראש כוח המשימה למאבק באנטישמיות ב"סוכנות היהודית" אומר כי כבר עתה ניתן להצביע על עלייה של 30 אחוז במספר הצעירים בני הקהילה היהודית בצרפת, הצפויים להשתתף בתוכניות הארוכות של ה"חוויה הישראלית".

על פי הנתונים כבר עתה ידוע על כ- 1000 צעירים יהודים בגילאי 18 ומעלה שנרשמו לתוכניות ההתמחות הארוכות של ה"חווייה הישראלית". תוכניות אלו מתקיימות בישראל והן אורכות בין חודשיים לעשרה חודשיים. תכניות אלה כוללות התמחות בחברות ההיי-טק, התמחויות בבתי חולים, חברות הון סיכון ,חברות בינלאומיות העוסקות בסחר בינלאומי וכן, עמותות העוסקות בהתנדבות בקהילה.

בנוסף, מציין עמוס חרמון, יגיעו כ- 6000 חניכים בגילאים שמתחת ל 18 מכל בתי הספר ותנועות הנוער בצרפת לתוכניות הקצרות (עד חמישה שבועות) של ה"חווייה הישראלית" הכוללות סיורי באתרי מורשת, חשיפה במוסדות להשכלה גבוהה ומפגשים עם צעירים ישראלים בני גילם. כ-1000 תלמידי נוספים מצרפת עורכים באמצעות ה"חוויה הישראלית" את במסע לפולין ללימודי השואה.