ח"כ חנין, יו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית: "מברך על חוק הפחתת מחירי התחבורה הציבורית". "בניגוד לספין של האוצר - זה לא תירוץ להימנע מביצוע הרפורמה בתעריפים בפריפריה"

כלים
ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת)
ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת)

ח"כ דב חנין, יו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית בכנסת, ברך הערב על החוק להפחתת מחירי התחבורה הציבורית, אך תקף את האוצר על הניסיון לעצור את מימוש הרפורמה בתעריפים בפריפריה בשל החוק.

לדבריו: "הפחתת מחירי התחבורה הציבורית היא מהלך נכון ומתבקש עם משמעות גדולה, שיתן לאנשים שתלויים בתחבורה הציבורית הקלה כלכלית. אנחנו מדינה התלוייה ברכב הפרטי ויש לך השלכות שליליות רבות: זמן יקר וכסף מתבזבזים על פקקים ועל דלק. יש לכך כמובן גם השלכות סביבתיות ובריאותיות של זיהום אוויר ותחלואה. כדי להעביר אנשים לתחבורה ציבורית צריך להוריד את המחירים. ונכון לעשות את זה במהלך רוחבי אחיד וברור.

אבל הפחתת המחירים היא רק צד אחד של המטבע. הצד השני חייב להיות שיפור משמעותי של השירות, שאנשים ירגישו שהתחבורה הציבורית היא הדרך הזולה ביותר אך גם היעילה ביותר, המהירה ביותר, הנעימה ביותר להגיע ממקום למקום. בשביל זה הממשלה צריכה להקצות כסף".

"אני רוצה להביע מחאה על הספין של האוצר לפיו כביכול בגלל המהלך הזה לא יגיע הכסף לביצוע השלב השני של הרפורמה בתעריפים הנוגע לפריפריה. הכסף לחוק הזה מגיע מהסכמים קואליציונים ואין שום קשר בין הדברים. הרפורמה בנסיעות הבינעירוניות צריכה להתבצע בלי קשר."