תחרות אשפחות לצמצום הפסולת המוטמנת שהוכרזה במועצת משגב הסתיימה ולאחר מרוץ צמוד בין ערב אל נעים, קורנית, שכניה ומנוף, זכתה מנוף בבכורה וכמובטח - בפרס בשווי של 10,000 ₪ שישמש, לפי בחירת היישוב למופע / מתקני כושר / הקמת גינה קהילתית עם מתקנים

כלים

במסגרת התחרות, נמדדה כמות הפסולת בכל הישובים לאורך השנה, כאשר המטרה הייתה להפחית את כמות הפסולת המוטמנת, זו שאיננה מועברת למיחזור. התוצאות החודשיות פורסמו מדי חודש על גבי שלטים במרכזי המיחזור ובהודעות בעד-כאן. במנוף, נחסכו 60 טון פסולת מוטמנת לעומת הממוצע. שמשמעותם חסכון ישיר של 16,000 ₪ בעלויות ישירות בלבד.

תחרות האשפחות היא רעיון יחודי למשגב, שלא בוצע בשום מקום אחר בארץ. הרעיון היה לשקף לתושבים באמצעות מידע שוטף, כמה פסולת הם מייצרים והיכן הם עומדים ביחס לישובים אחרים. תוצאות התחרות המצורפות בזה, מלמדות על פערים גדולים בכמות הפסולת לאדם, בין הישובים השונים. חלק מההבדל נובע ממספר העסקים בישוב אך יש גם השפעה רבה להרגלים האישיים-משפחתיים.

גלעד אוסטרובסקי, מנהל אגף קיימות מציין כי התשתית שהוקמה במשגב להפרדה במקור נחשבת לאחת המובילות בארץ. היא מאפשרת לתושב להפריד למיחזור 93% מהפסולת הנוצרת בביתו.- "מי שיעשה כן יזכה שיתגשם בו הכתוב: "אשרי אדם העושה זבלו אוצר""

רון שני – ראש המועצה: "הצלחנו להביא לצמצום משמעותי של הפסולת, ואנחנו נמשיך ונצמצם עוד. זו תוצאה של תשתית והסברה, אבל בעיקר של מודעות והרתמות יוצאות דופן של וועדות סביבה ושל תושבים. מעבר לתרומה הישירה לאיכות הסביבה ולצמצום העלויות – אנחנו מציבים מודל ומראה כיוון לכלל הרשויות בארץ."