השר נפתלי בנט מגיב לסערת הספר "גדר חיה" שלא הוכנס לתוכנית החובה ומבהיר: לא מדובר בצנזורה. מערכת החינוך צריכה לקדם ערכים אחרים

נפתלי בנט
נפתלי בנט

"קראתי שבספר מציגים חיילים של צה"ל כפושעי מלחמה סאדיסטים. משווים את חיילי צה"ל למחבלי חמאס ומתארים רומן של אסיר פלסטיני עם אישה יהודיה. האם אני צריך להכריח את ילדי ישראל לקרוא את זה? האם זה בראש סדר העדיפיויות?", תהה השר בנט בראיון לערוץ 2.

הוא סיפר כי ההחלטה לא התקבלה על ידו, אבל הוא מגבה אותה. "אני לא מעורב בתהליך עצמו. יש אלפי ספרים שרוצים להיכלל בחומר החובה לילדי ישראל, ורובם לא נכנסים. מי שקובע זו המזכירות הפדגוגית. לא מדובר פה בצנזורה, מי שרוצה לקנות יכול. מדובר אם זה יהיה ספר חובה לילדי ישראל וההחלטה שלי היא לגבות את העניין".

בנט הקריא בשידור מספר קטעים מהספר והבהיר כי לדעתו מדובר בדברים שמערכת החינוך אינה צריכה לקדם. "צריך להרגיע את התרעלה שאחזה בכולנו. אנחנו לא משרד התרבות, אלא צריכים לתעדף. תחשוב על נער או נערה שצריכים להתגייס לצה"ל, מתארים להם את התיאורים הללו, האם זה מה שמשרד החינוך צריך לקדם? מערכת החינוך צריכה לקדם ערכים אחרים".

השר בנט טען בראיון כי כל המתקפה המופנית כלפיו בעקבות ההחלטה מצידם של אנשי העיתון 'הארץ' "וכל הגרבוזיה", כלשונו, אינה אלא צביעות. הוא הזכיר כי באחרונה אותו עיתון 'הארץ' דאג להביא לפסילת בקשה של האגף לתודעה יהודית לרכוש ספרים עבור חיילי צה"ל כאשר בין הספרים המדוברים גם הספר 'וקראתם דרור' על חייו של אל"מ דרור וינברג הי"ד. "איפה הייתם אז?", הפנה בנט שאלה למגיש המהדורה, דני קושמרו.