ברשויות המקומיות הערביות מוחים על החלטת הממשלה לדחות את אישור התוכנית לסיוע בסך 15 מיליארד ₪ למגזר הערבי כדי לכלול בתוכה גם ערים מעורבות. ראש עיריית כפר קאסם, עו"ד עאדל בדיר, דובר ועד ראשי הרשויות הערביות: "רשויות מקומיות מעורבות הן ברוב המיקרים עיריות ענקיות ומתוקצבות היטב כמו חיפה, ת"א – יפו ועכו. אין היגיון להעביר אליהן תקציבים שיועדו להגיע ליישובים שבהם יש בעיות של כבישים לא סלולים וקוי ביוב לא מוסדרים."

כלים
עו"ד עאדל בדיר ראש העיר כפר קאסם
עו"ד עאדל בדיר ראש העיר כפר קאסם

לדבריו, "ההוצאה לנפש בעיריות המעורבות גדולה באופן משמעותי מאשר ברשויות הערביות אשר סובלות מהוצאה נמוכה לנפש בשל בעיית מקורות הכנסה. אי אפשר להשוות בין הבעיות של ת"א לבעיות של כפר קאסם. ממילא, חלוקת התקציב של 15 מיליארד ₪ ל- 5 שנים ל- 63 רשויות מקומיות איננה מספיקה לצמצום הפערים. אם יוכנסו לתקציב זה גם הערים המעורבות הגדולות, התוכנית למעשה לא תהיה אפקטיבית."

לדברי בדיר, הוא קיווה כי חבילת הסיוע הממשלתית המתוכננת תסייע לו לסיים בהקדם את הפרוייקט לסלילת כל הכבישים בכפר קאסם באספלט, לאחר שבדיקה מיוחדת שערך עם כניסתו לתפקיד גילתה כי 43% מהכבישים בעיר כפר קאסם אינם סלולים. "לצערי הכיוון המסתמן ברור – אם הרשויות המעורבות ייכללו בתוכנית הן יבלעו את עיקר התקציב, הרי מדובר ברשויות גדולות מאוד, כמו חיפה, ת"א – יפו, עכו ועוד, ואותם מקומות שמחכים כבר מאז קום המדינה לסידור של תשתיות בסיסיות ימשיכו לחכות כנראה." אומר בדיר.

בשנתיים האחרונות עוברת כפר קאסם תהליך פיתוח מואץ. ראש העירייה עו"ד עאדל בדיר, הצליח מאז שנכנס לתפקידו לבצע מהפכה של ממש בשיעורי גביית הארנונה מ-52% בשנת 2013 ל-82.4% בשנת 2014 ולהגדיל דרמטית את הכנסות העירייה מ-18 מיליון ₪ ל-30 מיליון ₪.

העירייה החלה לבצע תוכנית אסטרטגית מסודרת במסגרתה מורחב איזור התעשייה לב הארץ ושטחו מוכפל. הכבישים המשובשים בעיר עוברים סלילה מחודשת במהלך מרוכז בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים, במקביל להקמת שתי שכונות חדשות והשקעה כוללת בטיפוח, הקמת גן שעשועים ומתקני ספורט, החלפה של תאורת הרחוב העירוני לתאורה חסכונית, והשקעה רוחבית במערכת החינוך.