במבצע ביקורות ניהול ספרים שנערך שלשום, בשעות הערב והלילה, באזור חולון ובת-ים נמצא אי רישום תקבולים ב- 14% מהעסקים וליקויים מהותיים ב- 20%

כלים

המבצע שערך משרד השומה חולון, ברשות המסים בישראל, נועד לשפר את רמת הציות לחוקי המס, בכלל זה, דיווח על פעילות עסקית, פתיחת תיק, איכות ניהול הספרים, רישום ההכנסות וכיו"ב. כהכנה למבצע בוצע מיפוי של העסקים, נערכו קניות ביקורת, צורפו מידעים לגבי העלמות מס לכאורה, וכן לגבי עסקים שבביקורות קודמות נמצאו אצלם ליקויים. במבצע בוקרו 57 עסקים מענפי המסחר והשירותים כגון: מסעדות, מכוני יופי, פיצוציות, בתי קפה, פרחים, כלי בית ומתנות, מינימרקטים ועוד.

בעקבות מידע שהתקבל לגבי גן ילדים בחולון, לפיו הגננת מבקשת מהורי הילדים לשלם את התשלום החודשי בשני צ'קים, האחד ע"ס 1,440 ₪ ובגינו ניתנת קבלה והשני ע"ס 510 ₪, שבגינו לא ניתנת קבלה, נערכה ביקורת והתברר כי ב- 16 החודשים האחרונים לא רשמה הגננת את הצ'קים ע"ס 510 ₪. הגננת טענה כי הלקוחה אמרה לה שאינה צריכה קבלה וכשהתבקשה הגננת ע"י המבקרים לרשום קבלות אמרה: "אני צריכה לדבר עם רו"ח ועו"ד שלי ואז אני אחשוב מה לעשות בנדון".

בביקורת בפיצוציה בטיילת בבת ים נמצא אי רישום תקבולים ע"ס 2,197 ₪, אלו נרשמו על פיסת נייר. המוכר בפיצוציה טען כי העסק שייך לאביו ובהתחלה עבדו עם קופה רושמת, אולם כשאביו חלה והפעילות הצטמצמה הם החזירו את הקופה, רושמים במחברת ובסוף היום רושמים קבלה.

"הייתי לבד, היה לחץ והקופה היתה מקולקלת, עד שהבן שלי סידר אותה היום לידכם ואז רשמנו את ההכנסות לבקשת המבקרים" היה הסברו של בעל מסעדה בחולון שלא רשם תקבולים בסך 685 ₪.