נכון, פרטנר ניצבת בצומת דרכים ולא רק בגלל הלחץ הפיננסי בו נתון הבעלים החדש. המספרים לא משקרים ולמרות ההכנסות הגבוהות הרווחיות עדיין נמוכה יחסית והחשש הוא שמי שהייתה המובילה, החדשנית ובעיקר 'הפיינשמעקרית' (במובן הטוב והמעודן של המילה) מבין חברות הסלולר הולכת ומאבדת את מקומה. עכשיו, כולם מדברים על הצורך בשינוי ומייחלים לריכוזיות ולהחלטיות הנחרצת של המנכ"ל הנכנס. סוג של פתרון קסם שישים קץ לכל הבעיות.
אבל אסור לשכוח את הצלחות העבר. פרטנר החלה דרכה כמפעילה השלישית, זו שבאה אחרי הראשוניות של פלאפון ואחרי המהפכה העממית' של סלקום בשוק הסלולר, ללא שום יתרון יחסי. אך קברניטיה השכילו לבנות אותה באופן כזה שהציב את החדשנות והיצירתיות כמרכיב מרכזי ב- ד.נ.א הארגוני לצד מחויבות עובדים וגאוות ההשתייכות. כבר בימיה הראשונים התוותה פרטנר והובילה את הסטנדרטים בשוק הסלולר, מקמפיין ההשקה הנקי והמדויק ועד לחידוש שבמכשיר שהולך איתך לכל מקום, גם לחו"ל.
על רקע הקולות הקוראים לשינוי והתייעלות בחברה בעל השליטה צריך לזכור כי למרות ההוצאות הגדולות, כוח האדם המנופח והשינויים הדרמטיים הצפויים ברגולציה אסור להזניח את ליבת הערכים של החברה, ה- ד.נ.א. שלה שהפך אותה למה שהיא. נכון שיש צורך לעשות סדר, לצמצם ולהתייעל אבל צריך להיזהר ממהפכה קיצונית מדי, מצב בו הניתוח יצליח אבל החולה, לא עלינו, עלול – אתם יודעים מה...
למרות ההצלחות המרשימות לאורך הקריירה, רבים זוכרים ליעקב גלברד את פרשית האופציות בגללה נאלץ לפרוש מתפקידו כמנכ"ל בזק. יש האומרים שבעצם מינויו למנכ"ל פרטנר הוא מבקש להשיב לעצמו את תדמית הסופר-מנכ"ל, המחלץ והמבריא של חברות במשבר. זה הרי ה-ד.נ.א. הניהולי שלו. אני מקווה שכמנכ"ל ידע מר גלברד לנהוג באותו אופן כלפי החברה שהוא עומד לנהל ורגע לפני שהוא עומד לשנות את ה- ד.נ.א. הארגוני ומתחיל במהפכת ההתייעלות, שיזכור לשמר משהו מה- ד.נ.א המקורי של פרטנר, זה שבגללו היא מוכרת כחברה מיוחדת כל כך.
הכותב, ירון בלומנטל, הוא יועץ ארגוני - אסטרטגי