בישיבה שנערכה היום, (שני, 21.11), בוועדת הכלכלה של הכנסת, סקר השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, את פעילויות משרדו. במסגרת הישיבה, בה השתתפו ראשי רשויות מהצפון והדרום, עלתה תמיכה גורפת להקמת שדה תעופה בינלאומי משלים בנבטים שבנגב, ולא במגידו בעמק יזרעאל.
"תוך שבועיים עד חודש אמורה להתקבל החלטת הממשלה על מיקום שדה התעופה הבינלאומי השני של מדינת ישראל. יש תמיכה כמעט מקיר לקיר למיקום שדה התעופה בנבטים שבנגב. כולם - חוץ ממשרד הביטחון. בחלופת מגידו ייקח שנים לתכנן, עם התנגדויות רבות שרק יעכבו את הפרויקט. אין נגישות תחבורתית למיקום המוצע שם וכל ראשי הרשויות באזור מתנגדים לחלופה זו. לעומת זאת, בנבטים, זה שטח שלא מפריע לאף אחד, יש נגישות תחבורתית מצוינת - כביש 6 ורכבת, כל ראשי הרשויות באזור תומכים מאוד. יש כבר שדה תעופה בנבטים, שאפשר כבר היום להשמיש אותו לטיסות בינלאומיות", אמר סילבן שלום בישיבה.
יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני, אמרה בדיון: "אני תומכת בהקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים. זה יכול להקפיץ את הנגב בכמה רמות קדימה."
צ'רלי סלומון, סמנכ"ל בכיר לתכנון וכלכלה במשרד התחבורה, שעמד בראש הצוות הבינמשרדי להמלצה על שדה תעופה: "במסגרת ההמלצות של הוועדה, אכן יש המלצה לקדם תכנון סטטוטורי של שדה תעופה בנבטים, במקביל לפעולות נוספות. במסגרת הוועדה הבינמשרדית עלו דעות שונות, אבל רוב המשרדים אכן תומכים, להבנתי, לייצר פעילות אזרחית בנבטים. זה כמובן דורש תהליך סטטוטורי ואישור ממשלה - שר התחבורה צריך להמליץ לממשלה על תמ"א 15/1 ובמסגרת זאת לקדם את התכנון המפורט לשדה התעופה".
ח"כ רוברט טיבייב, שניהל את הישיבה, סיכם את הדיון בקריאה לממשלה לקדם את שדה התעופה בנבטים.
מהחברה להגנת הטבע ועמותת מרחבים ועמקים נמסר: "שדה תעופה במגידו יגרום לפגיעה בלתי הפיכה בשטחים הפתוחים ובמרחב הכפרי המיוחד של עמק יזרעאל. לחשש זה שותפים תושבי האזור, ראשי רשויות מקומיות, ארגוני סביבה ומרבית משרדי הממשלה. להקמת שדה התעופה בנבטים, מצד שני, יש יתרונות סביבתיים, חברתיים וכלכליים".