החל מה- 28.3.10 כל שיחה מרשת סלולארית ומרשת נייחת למספרי 1-800 או 1-801 תהיה חינם למשך כל השיחה וזאת לטובת הצרכן הנייד. בנוסף, גם החברות הסלולאריות תוכלנה לספק את השירות 1-800 ובכך תגבר התחרות בתחום לטובת הצרכנים ובעלי העסקים.שר התקשורת משה כחלון: "מדובר בתיקון עוולה צרכנית - מעתה צרכן שמחייג למספרי 1800 יוכל להתקשר גם מהסלולארי ולא לשלם על כך"

כלים
בעקבות חתימת שר התקשורת משה כחלון על תקנות "שיחת חינם למתקשר" (שירות חיוג למספרי 1-800 / 1-801), הוראות ההסדר החדש בנושא תיכנסנה לתוקף, החל ב- 28 במרץ 2010.

עם כניסת ההסדר החדש לתוקף, כל מתקשר מרשת נייחת או סלולארית לשירות "שיחת חינם למתקשר" (מספרי טלפון עם קידומת 1-800/01) לא יחויב בתשלום.

נכון להיום, שירות "שיחת חינם למתקשר", באמצעות חיוג למספרי 1-800 או 1-801, הינו שירות הניתן ללא תשלום, למתקשר מרשת נייחת בלבד, והשירות מסופק לעסקים רק על-ידי מפעילים נייחים. עד כה, סיפקו את השירות חברת "בזק" ומפעילים פנים ארציים נייחים, וכעת, במגמה להגביר את התחרות בתחום, מאפשר משרד התקשורת לכלל המפעילים הנייחים והסלולאריים לספק את השירות.

כאמור, נכון להיום, שירות "שיחת חינם למתקשר", הינו שירות הניתן ללא תשלום, למתקשר מרשת נייחת בלבד.

כיום, המתקשר מרשת סלולארית משלם עבור השירות סכום של עד 22 אגורות (לא כולל מע"מ) לכל דקת שיחה. מאחר ובמקור הושק שירות 1-800 כשירות שיחת "חינם ברשת">חינם ברשת נייחת, צרכנים רבים סבורים בטעות כי שירות 1-800 הנו שירות חינם למתקשר, בין אם ביצע את השיחה מרשת נייחת בין אם מרשת סלולארית. עובדה זו גורמת לחוסר שקיפות עבור מנוי המתקשר מרשת סלולארית. ההסדר החדש נקבע במסמך החלטה ובתיק השירות "שיחת חינם למתקשר" .

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS