"בהחלטתו השר מצהיר בין השורות כי מי שאינו מתגורר ביישוב עם בנייה רוויה, לא יקבל סיוע בדיור. לא יכול להיות שממשלה תתעלם מראש מאוכלוסיה שלמה ותקבל החלטות פופוליסטיות שמכניסות חלק גדול מהאוכלוסייה לאגם גדול של אפליה מתוכננת", אמר ח"כ והבה.
בארגון 'מגמה ירוקה' אומרים: "ההצעה אמנם מבורכת, אך לא ישימה- מכיוון שכל עוד ממשלת ישראל בוחרת שלא לפתח תשתיות מתקדמות של תחבורה ציבורית לפריפריה- הזוגות הצעירים יעדיפו לשלם שכר דירה במרכז הארץ. ממשלת ישראל מנותקת מהעם, כאשר היא חושבת שניתן לעודד מגורים בפריפריה ללא השקעה מיידית, רחבת טווח ומספקת בתשתיות של תחבורה ציבורית לפריפריה."
"כיום, עומדות מספר תוכניות ייעול על הפרק, ביניהן שיפור התח"צ באזור צפון השרון ובגליל העליון, אך משרד התחבורה מעכב אותן באופן שאינו סביר, ונוטש את התושבים בטרמפיאדות ובתחנות הדלק." מוסיפים במגמה ירוקה.
קידום התחבורה הציבורית הוא אחד מהנושאים המרכזיים אותם מקדם ארגון 'מגמה ירוקה' ברחבי הארץ, ברמה הארצית והמקומית, ע"י פעילות ציבורית וחינוכית ובפעילות לובי התנדבותית בכנסת וברשויות המקומיות.