בין השאר נימקו התלמידים את החלטתם והסבירו כי יש לבחור אנשים לתפקידים ע"פ כישוריהם ולא על פי מינם. לטענת הקבוצה שעמדתה זכתה לרוב קולות, יש כיום לנשים יכולות והישגים גבוהים בזכות עצמן, ושריון מקום לנשים בעמדות מפתח יוצר רושם מוטעה שיש צורך בהעדפה מתקנת. כמו כן טענו התלמידים כי החמרת הענישה במקרי אלימות של בני נוער אינה פתרון הולם לבעיה ורק תרע את המצב. במקום זאת, טענו התלמידים בקבוצה הזוכה, כי גישה חינוכית ומניעתית היא הדרך הנכונה שאכן יכולה להניב תוצאות.
לאורך אירוע הדיבייט הפגינו התלמידים מיומנויות ויכוח מקצועיות שלמדו לאורך השנה במסגרת התכנית. קבוצות התלמידים שהורכבו מנציגי כל בתי הספר שהשתתפו באירוע, הציגו טענות בעד ונגד הנושאים שנבחרו תוך שימוש במיומנויות ויכוח, רטוריקה, בנייה והבעת רעיונות מורכבים באנגלית כפי שלמדו במהלך השנה. האירוע היווה סיכום של תכנית לימודי Program Debate Jewish – Arab, המיועדת לתלמידים מצטיינים באנגלית וממומנת ע"י שגרירות ארה"ב בישראל בשיתוף רשת בתי הספר והמכללות מקבוצת עמל.
ד"ר רחל טל, מנהלת תחום האנגלית בקבוצת עמל: "הדיבייט הוא כלי נהדר לפיתוח חשיבה מקורית, הבעה באנגלית ויכולות טיעון. אני מובילה פרוייקט להעצמת נשים וציפיתי שהתלמידים ישקלו להעניק להן שריון, אך שמחתי לשמוע את נימוקיהם המלומדים והבנויים היטב מדוע אין צורך בשריון".
האירוע התקיים בבית הספר הרב תחומי פתח תקווה ב' בנוכחות נציגי קבוצת עמל, גב' אן סוורסקי יו"ר עמותת "שיח ושיג - האגודה הישראלית לתרבות הדיון" וגב' ריקי כהן מנהלת ביה"ס הרב תחומי פתח תקוה ב'. את התלמידים שהשתתפו ב-Debate אימן מר יוני כהן-אידוב אלוף העולם ב-Debate באנגלית לאנשים שזו אינה שפת האם שלהם. פרויקט זה הנו במסגרת מדיניות קבוצת עמל לטיפוח ולקידום מצוינות בבתי הספר בכל רחבי הארץ.