לפני מספר חודשים החליט השר כץ להרחיב את תוכנית הגריטה ולכלול בה גם כלי רכב בני 15 שנה ויותר שהורדו מהכביש על ידי ניידות הבטיחות של משרד התחבורה או על ידי בוחן תנועה של המשטרה. עד כה נגרטו 50 כלי רכב שהורדו מהכביש על ידי ניידות הבטיחות.
לאחרונה החליט השר כץ לשגר הזמנות אישיות לכל אחד מ- 30 אלף בעלי מכוניות ישנות למסור את רכבם למגרש גריטה ולקבל תמורתו 3000 שקלים במזומן. בעקבות הפנייה הוכפל מספר הפונים היומי למגרשי הגריטה. ממוצע הגריטה עומד כיום על 250 כלי רכב בשבוע.כיום פועלים ברחבי הארץ חמישה מגרשי גריטה באשדוד, פתח תקוה, ירושלים, קרית אתא וחצור הגלילית.
שר התחבורה ציין כי לתוכנית הגריטה יש יתרונות רבים מעבר לתועלות הכלכליות שלה והיא נועדה לעודד בעלי רכב להוריד מהכביש מכוניות מזהמות ופחות בטיחותיות לנסיעה."ההזמנה האישית לבעלי רכב ישנים לגרוט את רכבם היא חלק מהאצת התוכנית להוריד מהכביש מכוניות ישנות, הבטוחות פחות לנסיעה וגורמות לזיהום אוויר" הוסיף כץ.
מנתוני משרד התחבורה מתברר כי 37% מהמכוניות שנגרטו הן מסוג סובארו, 11.5% מסוג מיצובישי, 7.5% מסוג דייהטסו, 7.8% מסוג סוזוקי, 6.3% מסוג אופל, 5.6% מסוג פג'ו ו- 4.2% מסוג רנו. כ- 65% מכלי הרכב שנגרטו הם מהשנים 1989 – 1981 ו- 33% הם משנת 1990.