track_nightצעד משמעותי לצמצום תנועת המשאיות הכבדות בשעות היום: שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הודיע היום (יום ראשון) כי החל מסוף חודש אוגוסט 2010 יינתן לראשונה בישראל תמריץ כספי לבעלי משאיות שיובילו מכולות לנמל חיפה ואשדוד, בשעות הלילה

במסגרת פרויקט "לילה טוב" שיזם השר כץ, יינתן תמריץ כספי בסך 150 שקלים לכל מכולה מלאה שתשונע לנמל וממנו בשלושת החודשים הראשונים של המיזם. בשלושת החודשים שלאחר מכן יעמוד התמריץ על 100 שקלים לכל מכולה. בתום שישה החודשים להפעלת המיזם יינתן תמריץ קבוע של 75 שקלים לכל מכולה.

התמריץ הכספי הנקרא "פרס לילה" יינתן ליבואנים וליצואנים שיכניסו או יוציאו מכולות מלאות בנמלי חיפה או אשדוד החל מהשעה 22:00 בלילה ועד לשעה 06:00 בבוקר. התמריץ יופיע כזיכוי כספי בחשבונית של הלקוח המונפקת "על ידי חברת">על ידי חברת הנמל.

מיזם "לילה טוב" מבוצע בין השאר בשיתוף חברות נמלי חיפה ואשדוד, היבואנים, היצואנים, סוכני אוניות וחברות התובלה. חברת נמלי ישראל (חנ"י) בראשות אלוף (מיל') יפתח "רון טל">רון טל , תשקיע בפרויקט ארבעה מיליון שקלים והיא תנהל אותו בשיתוף חברות הנמל בחיפה ואשדוד.

המיזם יאפשר לחברות ההובלה להגדיל את התפוקות בשליש, באמצעות הובלת מכולות בשעות הלילה ובכך לחסוך בהוצאות יקרות. לדברי כץ על פי הערכות כלכלני משרד התחבורה צפוי המיזם לחסוך למשק כ- 47 מיליון שקלים בשנה.

השר כץ ציין כי המיזם צפוי לצמצם את מעורבותם של משאיות כבדות בתאונות דרכים קטלניות, כתוצאה מהפחתת תנועתן של המשאיות בכבישים בשעות היום. כמו כן הוא יביא לצמצום זהום האוויר בכבישים, בשעות השיא.

שר התחבורה ציין כי מיזם "לילה טוב" מהווה שיפור שירות משמעותי עבור היצואנים והיבואנים, שיוכלו להנות מקיצור זמני ההמתנה לקבלת שירות בנמל ומזמינות משאיות עם מכולות בחצר המפעל עם תחילת המשמרת כל בוקר. בנוסף לכך, יהנו נמלי חיפה ואשדוד מניצול מיטבי של תשתיות יקרות, פיזור עומסי התנועה על פני כל שעות היממה, העלאת תפוקות ביום ובלילה וחיסכון בניוד מכולות לפינוי שטחי אחסון.

"היעד שלנו והאינטרס המשקי הוא להסיט חלק מהפעילות לשעות הלילה כפי שקיים במדינות רבות בעולם. התשתית הזמינה והתעבורה המהירה בכבישים הפנויים מאפשרים שינוע מהיר ויעיל יותר של מטענים. אני קורא לתעשיינים, יצואנים ויבואנים להצטרף למיזם ולהנות מתמריץ כספי משמעותי" אמר כץ.

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS