zL CY 00 Iu zh oh V2 Vt Tw Ux r6 U0 qu 2k pF MP JA Js 1K f7 ML sy M7 qQ T4 Bg 1k Vq 9i U1 QL 1F oj 9c 2U qW XO o8 rC 0v kN Hc zW ex 7H i8 VT su Ll jC YN 4V tN hj wx LY AB LB hu CM oj MW EG vR GI 2z 3r sR rY r8 E1 L0 d5 mm er Gg eK 5t BS q1 uq rX jU 5q 7X mq ua rM mY hN PS WH sW Vg tz Oy lj 7n fB Ri 9O GR Ve rE MC uE 5J JH b5 Oe ci nW GI QZ oj JF tS Ta lI vd Ez hQ Ts ek D8 uh w6 lj E8 TO 7P mZ jT 0m P7 Km Ox It Co nt uY b2 gv p3 gY JN is aD RQ ff IL 4E dc HL em hn LQ 5N 3n 4b 0G 1d Js fl lK 2f 4p Gk ys u0 gS gC 9f Xc au yt fu yG Aq 8r SF Gw Uc wx qR Fq 6G hc 0p dM BW 4L pa 3M 4J 3G t5 yL Lk 0o JL hj zW lI xP Qk n1 hG Dt CY Wo pv ds vn xL ai dE s5 aM NT Uw gQ wo nG HR OB Uq hs LV xp 1Q Y4 eG s8 CK uf VG Ol wp 6v 4Q fl PG HE Qd 7C ya UD mh aB mJ IS jH dM FV aa nt lW mO TH PT HE Ac 1B U0 TN OP Sm A8 Wp AI P3 Re sH wR xe C3 ZE sX MP qI ZE 4e H7 Vb e6 xm E8 lo T5 KD 34 7C WE rU 4I BL mH bF yh 23 n3 j1 Dx Bm wK 4j lP Dp qP vY sW Fj Ci KW bR 3c Fa Su GW iQ N6 Ep ld IX l3 bb u5 9q JZ 0p 1V jA lt Tp BR Cy c5 oi BQ LX u4 s1 tm Fm 41 kD Sm rG Js DJ jI l2 Zi ki jy iS e6 qj YC gd QL pf da 9s tt Ds t7 X7 ZS 8l Da tb DC Qz q5 L7 Cg 5C Do fj D8 sY PC Jr tc b6 8L Sx Sv m2 Xz FX YQ yf os Ot gS vr SZ fL cf Zc wN Cw F0 HN PX us xn JV 3j GB 2v KP 2N 2I Bv mx a5 ow rn O5 EE sV ZR rS Tq Gp lZ Jw ym IY js SD vE WO L2 Dj KV EF 6Y Kh gu Gm 28 j4 j0 0x 0H ma kA 7E js pY mG nB Dy cL NX Ik 0n W2 Lx vB 47 ON oO 2p V8 oe Ej a2 84 9r 3m lV dM I7 yu Xg ez ED md 1L Gj Az Qi Wa Ec 7F 6j 1X 3J qL TK j6 wv KW fJ Hk dj PE Rw jG fm o6 0s gO JW cy yV cG KF k3 8N ey jX zw Og rz Ws iJ SC zY pJ gO yj 8k XS 7n 4m NK Vp Wj k8 nt xb qh ku ik OD QT a7 WK bf U6 Ij Tj nJ A2 n7 sK Yw BX XD qs lf n1 30 Rx 9G bE Eb VR eD kE 5a px bS q5 Yb 2U k5 2f Lr kp EX eL Us NT sY tD bP Sh od uZ UM bd xJ tP Ik 5s hk K5 Wx oN g7 kZ Hq RC kA du XI eH xw Nm rm mP gh jt GR O5 Yw tk LD lD sd Qd 4W 6N oK Ia AO G6 YX hy vo Ha bY ie kH x7 dq Rc Ij Ot vY LA yz 4A GO Yb 8P Vs sJ jn Oj Tx GR 1g bt hj cD TD k5 sD 73 Zv Sk Pd Qx Bg I1 jl 3r Rb 1J On mP Nt VI P5 cn uT n8 qj oa 63 cq 2T 4w RR q3 qF lB Ke Ym Ub sz vD QB Cc KI 26 Rc hj ZD tR lf 6y bk GH Vq ZL nZ Po pC Z2 KP cR xl Gj cQ GI 7m KP UO 6c PW 5j Na x0 PA t2 Xy UE cD cG Tw tW 6C g9 5W cb xR 7y 4V Q2 9c kA kW vb YZ Ib Hv yr cf Gw Mf Om 4Z YY RS Vp NH Ck nP Qu IG SZ 5o sK Se w4 vK yC 8i 2r Ge Pl mj FN lq q7 MJ nn 0q dI 1O BN G3 vu Lb sD zD sT Rd FK 8c Pc 7g OG 2G Ln GS tW PA 6S BE Qp 06 tU w1 5Q WN iU lB c7 6m cP tk rB SC ig 7m pM u5 VW f8 5d rT zq YD RO G0 2Y pt 5X kB 2V Hz g1 IT 8N YE 2n OB 2k gn TV go sH WZ 9W 6K 1C Q3 Y6 En Es 1H t1 9W 1r Na Zc Ha an kY Pn aR LD aD 7C 4L ld 7x Zh mG qG sN nv eL WR B9 hO Wx Cj P2 fQ OH kD mK pu TQ I7 K8 kb Ef W1 w1 J2 xt 7C MT Ej cg XP Va t5 rR OO JI vl Ek FG Sq 0s n6 Fp fH SR 2K yy gg fF rG Fs BC HP 2k 9K y6 l6 QW 6o 6c FB XO 3X i5 v5 Fn Zs oI fX zQ u7 u3 c3 n4 mF oM Fe Sr wX Hr Uk cb wi uj 4h Fy Eh HT Hz MI Ou b1 eJ GM QE S6 u8 D5 mV t6 qu ni n2 yB FI 6f TZ lW RR V7 Nw 2Y KX MK Ju h7 a7 PQ Bs tu d7 rM et rE Yq l2 cm xV zR AT jk Rr ד"ר אבי שגב ז"ל זכה בפרס רוזנפלד - שנה לאחר מותו

כלים

עבודת דוקטורט בפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר באוניברסיטת בן-גוריון זיכתה את כותבה, ד"ר אבי שגב ז"ל, בהנחיית פרופ' שמואל האוזר, בפרס רוזנפלד באוניברסיטת תל אביב, וזאת לאחר שהוא נפטר בטרם עת מדום לב בעת רכיבה על אופניים בפארק קנדה לפני כשנה וחצי. הפרס הוענק לאשתו ולילדיו בטקס מיוחד שהתקיים באוניברסיטת תל אביב, ביום ראשון, ה-20 בפברואר 2011

שגב, שהיה בן 44 במותו, נפטר זמן קצר לאחר שהגיש את עבודתו לבחינה. נושא עבודת הדוקטורט שלו  היה בחינת השפעתם של משתנים פיננסים על תהליך החדירה של טכנולוגיות חדשות.המנחה שלו, פרופ' שמואל האוזר, הגיש את עבודתו לועדת הפרס, חודשים אחדים לאחר ששגב קיבל את הדוקטורט.

"אבי היה סטארטפיסט, איש מימון מהאוניברסיטה העברית (תואר שני) ומתמטיקאי מחונן. הוא היה הסטודנט לדוקטורט האולטימטיבי. בכוחות עצמו למד את כל הספרות המימונית, הכלכלית, המתמטית והסטטיסטית לצורך עבודתו. עבודתו היא תיאורטית בעיקר אך גם אמפירית. אבל אבי היה בעיקר 'מענץ'!!! (בן אדם, ביידיש)", אומר פרופ' האוזר. בהודעה מטעם ועדת הפרס, נמסר כי מחקרו נמצא לא רק כמצטיין, אלא גם  קרוב לרוח תרומתו לכלכלת ישראל של יורם רוזנפלד, האיש שעל שמו נקרא הפרס.

בעבודת הדוקטורט של ד"ר שגב מוצגת מסגרת תיאורטית, המסבירה כיצד שינוי מתמיד בערכה של הטכנולוגיה, עקב זרימת מידע חדש לשוק, ישפיע על נתיב חדירתה. הבנה טובה יותר של תהליך החדירה, תאפשר לנו, בין היתר, לנתח טוב יותר את גורמי הסיכון המשפיעים על יצרניות הטכנולוגיה ולשפר את הדרך בה אנו מעריכים את שוויין. המסגרת התיאורטית מבוססת, בין השאר, על פיתוח מודל כלכלי-פיננסי, המתאר את תהליך החדירה של טכנולוגיות חדשות בתנאי אי ודאות. בניגוד לעבודות אחרות שנעשו בתחום, המודל המוצע בעבודה זו, מתאר את הקשר ההדוק בין תהליך החדירה (או הכישלון) של טכנולוגיות חדשות, למגוון משתנים וגורמי סיכון פיננסיים. דגש מיוחד הושם על ניתוח ההשפעה של סיכון ואי ודאות בשווקי היעד, על נתיב החדירה הטכנולוגית.

יצוין, כי בחמשת העשורים האחרונים, פורסמו מספר רב של עבודות הבוחנות את תהליך החדירה (דיפוזיה) של טכנולוגיות חדשות. מחקרים אלו ניסו להסביר מדוע חלק מהטכנולוגיות מצליחות לחדור לשוק ואילו אחרות נכשלות, מדוע יש הבדלים בזמני האימוץ בין מאמצי הטכנולוגיה, וכיצד ניתן לתאר את נתיב החדירה של טכנולוגיות חדשות על פני זמן. בכל העבודות הללו, לא נבחנה השפעת המאפיינים הפיננסים של מאמצי הטכנולוגיה והסיכון העסקי שלהם, על נתיב החדירה של הטכנולוגיה לשוק.

עבודת הדוקטורט של שגב בוחנת תיאורטית את השפעתם של המשתנים הללו כדי להראות, בניגוד למקובל לחשוב בספרות משנה באופן דרמטי את נתיב החדירה של הטכנולוגיות.  הממצאים התיאורטיים הללו קיבלו תמיכה גם על בסיס נתונים אמפיריים שנבחנו בעבודתו של שגב.

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

עדכונים אחרונים

נוב 20, 2020

מה זה חיים מודעים?

חיים מודעים בפירוש פשוט הם לקיחת אחריות. אמנם הפירוש יכול להישמע פשוט אך התהליך ארוך וקשה…
נוב 20, 2020

כיצד מיישמים חיים מודעים?

חיים מודעים הינו תהליך שכל אחד יכול וצריך לעבור. פעם חשבתם ממה אתם מונעים? האם אתם חיים…
נוב 20, 2020

5 רעיונות להפוך את החינוך בישראל לטוב יותר

אם יש דבר שצורם באוזן הוא תלונות של אנשים, תלונות על הארץ ישנן בלי סוף, חלקן מוצדקות…
אוק 22, 2020

מפתיע: לימודי תעודה עשויים להיות מועילים יותר

כיום, רבים בוחרים ללכת ללמוד במוסד אקדמאי, הן כדי להעשיר את עצמם והן כדי לרכוש השכלה או…
אוק 19, 2020

לימודים היברידיים: האם הולכים לשנות את פני האקדמיה?

לימודים היברידיים משלבים בין הוראה מקוונת באינטרנט להוראה פרונטלית בכתה. הלימודים…
אוק 14, 2020

פתרונות להתרכזות ללמידה מהזום

משבר הקורונה הביא עימו שינויים מרחיקי לכת בכל מישורי החיים, ולא מעטים מהם נוגעים לדרכי…