sabahavivלרגל פתיחת עונת המסיק, בחודש אוקטובר, בית הבד "סבא חביב", חוגג בפסטיבל "ימי ענף הזית- חגיגות המסיק בגליל" , החל מהתאריך 27/10/10 ולמשך שתי שבתות שבהן מתקיים הפסטיבל בחוות חנניה ובקיבוץ פרוד: ב- 30/10/2010 וב-06/11/2010 בין השעות 09:00-16:00 ,עם שלל סדנאות הפתוחות לקהל הרחב בחינם ובתיאום מראש, את השקת שמן זית "קורינייקי", שמן זית ייחודי שיחשוף את הטעמים החזקים של השמן זית כתית מעולה הראשון

כלים

השנה הנושא המרכזי בפסטיבל ימי ענף הזית, הוא שמן זית בתרבויות העולם. הפסטיבל מתקיים השנה בתאריכים : 26/10/2010 (פתיחה חגיגית למוזמנים בלבד באולמות האבירים בעכו העתיקה בשעות הערב), וכן בשבתות שבין ה- 27/10/10-5/11/10

סבא חביב הוא אחד ממייסדי ענף הזית שבגליל, אשר הוא ובהמשך – בניו ונכדיו, מגדלים עצי זית ומייצרים שמן מאז 1913. טעמו של השמן של חביב הוא חזק ודומיננטי ובאחרונה אף זכה במקום הראשון בקטגורית שמני הבוטיק בארץ בתחרות שערכה מועצת הזית בישראל (מתוך 30 מתמודדים בקטגורית היצרנים הקטנים המפיקים עד 50 טון שמן זית בשנה) ובמדליית הזהב בתחרות בינלאומית. בבית בד עתיק, אבן ריחיים ומכבש ידני, הפיק סבא חביב את שמן הזית המשובח ביותר בגליל. פרט לשמן זית משובח, מייצר סבא חביב טחינה עם שמן זית בעזרת אבני ריחיים (היחיד בארץ), טחינה קצח, טחינה שקדים, זיתים בכבישה וסבונים משמן זית בשיטה העוברת מאב לבן. ב"סבא חביב" מפיקים שמנים מסוגים שונים של זיתים ובהם: סורי, ברנע, פיקואל וקורנייקי. כמו כן מייצרים סוגים שונים של זיתים בכבישה טבעית – במי מלח, לימון טבעי, פלפל חריף ותבלינים שונים.

לרגל המסיק ופסטיבל ימי ענף הזית, החל בין ה 27/10/10- 6/11/10 מתקיימות סדנאות אישיות במרכז המבקרים של "סבא חביב" בקיבוץ פרוד בחינם ובתיאום מראש. במרכז המבקרים ניתן, בין השאר, לשמוע ולצפות בסרט המסביר על דרכי הפקת שמן הזית, לטעום את השמנים הזניים השונים של עונת המסיק ואת מבחר המוצרים האורגניים בחנות המפעל, לעבור סדנה מקצועית בנושא, ההבדלים בין השמנים השונים. גם הילדים יוכלו להנות מצביעת כדי שמן אישיים, למזוג שמן זית כתית מעולה בכבישה קרה ראשונה (שזכה במקום הראשון במבחני הטעימה של מועצת הזיתים ובמדלית זהב בתחרות בינלאומית), לכבוש בעצמם זיתים ולהנות מהכנת פיתה בטבון לצד הסברים על איכויות המזון האורגני והתבלינים ועל התועלת הבריאותית תזונתית שבצריכתם .

נכדיו של סבא חביב (הלך לעולמו ב 1982), סטודנטים למדעים ולרפואה, הם ממשיכי דרכו ומנהלים את מרכז המבקרים ברוחו והשראתו, מסבירים על השמן, "על בית">על בית הבד הגלילי העתיק, על החמצה וכיבוש של זיתים על,הפקת טחינה מסורתית ושמני זית שונים, ועל יתר התוצרים שנעשים במקום כדוגמת זעתר, חלבה אוורירית וטחינה אורגנית הנטחנת בעזרת אבן ריחיים בת 200 שנה.