"לפני מספר שנים, מספר הטסטים הממוצע שתלמיד עשה היה כ 1.5 טסטים. כיום הממוצע הוא יותר מ-2 טסטים לתלמיד. משיחות עם מורים עולה שסיבת השינוי היא לאו דווקא דקדוק שבא על מנת ליצור תרבות נהיגה בטוחה יותר, אלא דקדוק מיותר בתלמידים כשברור שנהיגתם תשתפר בזמן הנהיגה בפועל עם מלווה. לדוגמא, פסילת טסט בגלל שבשעת חניה, הגלגל נגע במדרכה לא מצביעה על נהיגה גרועה ובמיוחד כשברור שיכולת החנייה של התלמיד תשתפר בנהיגה האמיתית." כותב כצל'ה.
"בעבר היה פיקוח על מחירי הטסטים ורמת המחירים הייתה בגדר הסביר. עם הסרת הפיקוח המחירים החלו להאמיר ובמקום שטסט יעלה קצת יותר מ 100 ₪, הוא עולה יותר מ 400 ₪. מבדיקות שעשינו עולה שמחיר זה מוגזם ביחס לשירות ויש להחזיר את הפיקוח על מחירי הטסטים.
כל תלמיד נדרש לעבור טסט פנימי לפני שהוא ניגש לטסט של משרד התחבורה. בטסט זה מתחלפים שני מורי נהיגה ברכביהם כשכל מורה עושה טסט לתלמיד של השני. התלמיד משלם על הטסט מחיר כפול – על השיעור ועל הטסט. נראה שטסט זה לא מועיל לנהיגת התלמיד וביטולו יוזיל במקצת את מחיר לימודי הנהיגה." אומר כ"ץ.
"כחלק מהמאבק בתאונות הדרכים קידמת בברכה רפורמה חדשה במבחני התיאוריה כשהמטרה בעצם היא חינוך לנהיגה זהירה יותר. לימודי הזה"ב לעומת זאת יצאו ממערכת החינוך. בגלל החשיבות הרבה של רפורמה זו ומתוך דאגה לאלו שלא יכולים לשלם, אבקש ממך לבחון את שילוב הלימודים לתיאוריה כחלק ממערכת החינוך.
אחת הסיבות למחיר הגבוה של שיעורי הנהיגה הוא מחיר הדלק היקר והמיסים הרבים שמורי הנהיגה צריכים לשלם. הגדרת הרכב כרכב עבודה היא בהחלט הגדרה צודקת ותפחית בעקיפין את מחיר לימודי הנהיגה. במקביל, יש לעשות מאמץ בהפחתת מחיר הדלק שכן יש לזה השפעה עקיפה על תחומים רבים.
על אף שחלק מהנקודות לא שייכות באופן ישיר למשרד התחבורה, הן משיקות לדברים שהמשרד עוסק בהן. אי לכך, אני מבקש ממך בשמם של אזרחי ישראל כי תפעל במישורים אלו ותביא להוזלת לימודי הנהיגה." מוסיף כ"ץ.