דרכים מס' 65 ו - 85, בקטע צומת גולני - צומת נחל עמוד - צומת עמיעד, בארוך של כ- 27.5 ק"מ, משמשות כיום כדרך העיקרית המקשרת בין צפון-מזרח המדינה למטרופולין חיפה ולמרכז הארץ. לאור חשיבותן, הן נכללו בפרויקט "נתיבי ישראל" שהוכרז על ידי הממשלה.
התכנית משדרגת את קטעי הכביש לרמה של דרך מהירה, כולל הרחבת הכביש, שיפור הסטנדרטים הבטיחותיים והחלפה הצמתים במפרידנים ומחלפונים. נעשה מאמץ מיוחד לשלב את הכביש בטופוגרפיה, לתכנון מעברים פתוחים מעל ערוצים ונחלים ולשמירה על בתי הגידול והמסדרונות האקולוגיים. ביצוע התכנית יאפשר, לצד הבטיחות המשופרת, מעבר בנוף מרשים של נוף הררי-גלילי, להעצמת חוויית הנסיעה.
מרכיבי התכנית: שדרוג והרחבת דרכים 65-85 בקטע שמצומת גולני דרך צומת נחל עמוד ועד צומת עמיעד, כולל: 3 נתיבים לכל כיוון, מפרדה ושוליים רחבים, שיפור הסטנדרטים הגיאומטריים הקיימים למקובל בכבישים בין-עירוניים דו-מסלוליים, תוך התאמת תוואי הדרך למהירות תכן של 100 קמ"ש (בקטע דרך מס' 85) ו- 90 קמ"ש (מרבית קטע דרך מס' 65).
התכנית מוסיפה מחלף בצומת המחבר את דרך 65 עם דרך 85 אשר יקרא מחלף נחל עמוד, והקמת 7 מחלפונים בצמתים הבאים: מחלפון בכניסה למחנה הצבאי נטפים, ממנו תתאפשר כניסה לכיוון הישוב מצפה נטופה; מחלפון נגישות לישוב בועינה-נוג'ידאת, בין דרך 65 ודרך 785; מחלפון בכניסה לישוב עילבון, בצומת הקיים בין דרכים 65 ו-806; מחלפון נגישות לישובים רביד ומסד על דרך מס' 65; מחלפון בצומת הקיים בין הדרכים 65 ו-807, המוביל לישוב מע'ר ומגדל; מחלפון נגישות לקיבוץ קדרים על דרך מס' 65; מחלפון נגישות למושב כחל, למחצבת עמיעד ולמחנה הצבאי עמיעד, על דרך מס' 85.
על פי העקרונות התכנוניים והסביבתיים, ובתיאום עם רשות הטבע והגנים, מציעה התכנית לפרק שלש סוללות עפר גדולות קיימות - שבוצעו בעבר על מנת לאפשר את הקמת כביש מס' 85 והחוסמות היום את הנחלים עמוד, צלמון ועכברה - ולהמיר אותן בגשרים. פתיחת הנחלים למעבר מטיילים ומיני חיים, היא אחת התרומות החשובות של תכנית זו לסביבה הרגישה בה היא עוברת. בנוסף, כוללת התכנית מעבר אקולוגי לבעלי-חיים מעל לכביש מס' 85, ממערב למחלף עמיעד. מהחברה הלאומית לדרכים נמסר כי ביצוע התכנית יסתיים עד לשנת 2015.