עשרות מנהלי בתי ספר יהודים וערבים : "קוראים למנהיגים הדתיים, האינטלקטואליים והפוליטיים בארץ, יהודים וערבים, להשמיע קול מתון וממתן, מרגיע ומגשר".

בגילוי דעת מיוחד מטעם תוכנית "מן הבארות" של מכון הרטמן, קוראים מנהלי בתי ספר יהודים וערבים הלוקחים חלק בתכנית :"לכל מי שיש לאל ידו לפעול מידית להרגעת הרוחות. ובמיוחד למנהיגים דתיים, אינטלקטואליים ופוליטיים בארץ, יהודים וערבים להשמיע קול מתון וממתן, מרגיע ומגשר."

בנוסף מצהירים המנהלים כי הם מתחייבים מצידם לפעול למען הרגעת הרוחות וקוראים לשאר המורים והמנהלים ברחבי הארץ להצטרף אליהם: "אנו מצידנו מתחייבים לעשות את אותו הדבר בבתי הספר שלנו ובקהילותינו, וקוראים לכל המנהלים והמורים בארץ, ערבים ויהודים, ללכת בעקבותינו."

כמו כן מציינים המנהלים כי אסור בשום פנים ואופן לתת לאירועי השבועות האחרונים להרוס את מה שנבנה בתוכנית החדשה: " בעבודתנו המשותפת למדנו להכיר זה את זה להעריך ולכבד את המסורות התרבותיות והדתיות השונות של חברי הקבוצה. טיפחנו תקוות גדולות וחלומות למציאות טובה יותר, והתחלנו לפעול בדרכים שונות לקראת מימושה."

"לא ניתן לאירועי השבועות האחרונים להרוס את מה שאנחנו בונים, ולהפוך את הערבים והיהודים בישראל לאויבים. נעשה הכל כדי להיות שליחים של תקווה להפצת האחווה והשלום בתוך הקהילות שבתוכן אנו חיים ופועלים."

דניאל אלעזר סגן נשיא מכון הרטמן : "אנו גאים שאנשי חינוך יהודים וערבים, נוקטים עמדת מנהיגות בבתיה"ס ובקהילות שלהם ויוצאים כנגד אלה המנסים לנצל את התרבויות להסתה לשנאה ומלחמה. הם מובילים עמדה של מתינות וחיים משותפים על בסיס מקורות השראה מהתרבויות והדתות שלהם "

תוכנית "מן הבארות" , הינה תוכנית מיסודו של מכון הרטמן, בה מנהלי בתי ספר יהודים וערבים לומדים יחד מקורות השראה לקיום משותף הנובעים מן המורשת המוסלמית, היהודית והנוצרית. התכנית מבקשת לבסס את הקשר בין יהודים וערבים בישראל מתוך המחויבות למורשת ולתרבות וליצר קרבה ושותפות בין יהודים וערבים במדינת ישראל.