שיווק אפליקציות

(און ליין)
תומר חן, מנכ"ל מובקו מדיה

קמפיין בינלאומי משמעותי נוסף לחברת קידום האפליקציות Mobco media הישראלית - בינלאומית, שהוקמה ע"י תומר חן (22) – החברה החלה לבצע קמפיינים סלולרים לחברתUber בלונדון וארה"ב

(סלולאר)

עם יותר ממיליון אפליקציות זמינות כיום ב – 2 חנויות האפליקציות המובילות, זה רק טבעי שחברות המפתחות אפליקציות לטלפונים ניידים יחפשו דרכים קלות יותר להתבלט מתוך ההיצע הענק של אפליקציות. ישנם אינספור ערוצים ממומנים שיכולים להעלות את מספר ההורדות שלכם, לא תמיד אפשר לעמוד בהן מבחינה כלכלית.


בהרבה מקרים ניתן לראות שבשלבים מוקדמים של שיווק אפליקציות רואים יש כישלון משום שהוציאו יותר כסף על השגת משתמשים מאשר חיפוש השוק המתאים לאפליקציה.שיווק מוצלח של האפליקציה שלכם ישלב מגוון שיטות שיווק נכנס כדרך ראשונית להשגת חשיפה ראשונית והורדות של האפליקציה. ההשקעה בתוכן רלוונטי שפונה לקהל היעד שלכם הינו אחד מהדרכים הכי אפקטיביות ליצור מודעות למתוג ולמוצר שלכם.

כל צוות שיווק יכול להשתמש ב – 6 הטיפים האלה על מנת לשווק את האפליקציה שלו. הטיפים הללו יעזרו לכם להגיע בצורה אורגנית ללקוחות פוטנציאלים ומשתמשים חדשים.

1. שיווק במדיה חברתיתחברות אשר אין להן נוכחות ברשתות החברתיות כגון פייסבוק וטוויטר מפסידות בענק. פוסטים מתזמנים קבועים, עדכונים על התקדמות הפיתוח של המוצר, הדגשת היכולות של האפליקציה ושימושים מעניים של האפליקציה הם כולם דברים שקל לשתף ברשתות החברתיות.

2. דברו עם החברים שלכםשיווק הוא לא רק פעילות ברשת, המטרה העיקרית פה היא לוודא שקהל היעד שלכם מוצא אתכם ואת האפליקציה שלכם. בתחילת תהליך הפיתוח של האפליקציה עצמה, דברים עם חברים וקולגות, תערבו אותם בפיתוח ותנו להם לשחק עם האפליקציה בעצמם ובאובייקטיביות מלאה. הם יוכלו לתת לכם תובנות אובייקטיביות ומדויקות לגבי מי מיועדת האפליקציה.

3. תיבנו אתר בית שירכז את התוכן ומאמצי השיווק שלכםפרסום של אפליקציה בחנות פשוט לא מספיק. אתם צריכים לקחת בעלות ולהגביר את הנוכחות של האפליקציה שלכם ברשת. מומלץ לבנות אתר בית לעסק שלכם או לאפליקציה שלכם. אם אתם רוצים שהמותג יעמוד כמותג בפני עצמו, תקנו דומיין באותו השם של האפליקציה ותרימו עליו אתר.

4. תתחילו לייצר תוכןעכשיו שיש לכם אתר בית שאתם הולכים להשקיע בו, תתחילו למלא אותו בתוכן. תבחרו תוכן שהוא רלוונטי לאפליקציה ולאזור שלכם ותציגו מה כל כך מיוחד באפליקציה שלכם ואיזה ערך הוא יכול לתת למשתמשים. האפליקציה עוסקת במסעדות או במשחקים לילדים? תכתבו על מסעדות ומשחקים לילדים.תזכרו שתוכן זה לא סתם כתיבת מאמרים חדשים, כיום עדכונים רלוונטיים של מידע חשוב זה דבר לא פחות חשוב. תייצרו תוכן איכותי ושימושי לתחום שלכם על מנת לגרום לגולשים לחפש אתכם לגרום להם להישאר איתכם.

5. טקסט זה טוב, ווידאו זה מעולהתתרגלו לרעיון שיצירת סרטונים קצרים שמראים כיצד להשתמש באפליקציה וכיצד היא מועילה למשתמש בה יעבוד הרבה יותר טוב מלכתוב את זה במילים.כמו כן, סרטוני ווידאו כיום הם הרבה יותר ויראליים מטקסט והם יכולים להגיע להרבה יותר אנשים ולכן חשוב גם להשקיע בסרטונים על מנת שישתפו אותם כמה שיותר משתמשים.

6. פלטפורמות פרסום ממומנותתמיד חשוב לזכור שלמרות כל השיטות פרסום האורגניות כיום, אי אפשר להימנע מלהוציא כסף על קמפיינים בערוצים רבים על מנת להגדיל את מעגל המשתמשים שלכם. ניהול קמפיין קידום אפליקציה רב ערוצי כיום פשוט יותר ממה שנראה, ישנם חברות רבות כיום (לדוגמא – חברת פריון) אשר מציעות כיום אפשרויות לניהול קמפיין רב ערוצי דרך ממשק אחד שמאפשר גם שליחת הודעות למשתמשים והגשה עצמית.

שיהיה בהצלחה!!

(און ליין)

חברת השיווק הסלולארי הישראלית-בינלאומית "מובקו מדיה" (Mobco Media) זכתה בתקציב קמפיין הפרסום הסלולארי של ענקית המכירות האינטרנטית אמאזון בהודו.