הרפורמה ברשות מקרקעי ישראל מתקדמת שלב נוסף עם הפנים לאזרחים. החל מיום ראשון הקרוב, 26 ביוני 2013 תתחיל הרשות להפעיל מוקדי שירות מהירים, מחוץ למשרדיה. מוקדים אלו יטפלו בשורת נושאים שניתן להפעילם באמצעות גורמי חוץ, כך שלמעשה יוגדל משמעותית מספר מקבלי הקהל ונותני השרות אל מול הציבור ויקוצרו זמני השירות לפעולות עיקריות בצורה משמעותית. המוקדים החלו לפעול השבוע בפריסה ארצית, בין היתר בתל אביב, בירושלים בבאר שבע בחיפה ובנצרת ויקבלו קהל חמישה ימים בשבוע מהם יומיים גם אחר הצהריים.

מוקדי השירות יסייעו לציבור בתחומים שיש להם ביקוש רב מצד הציבור ועל מנת לקצר את זמני ההמתנה והטיפול בהם. במוקדי השירות ינתנו שירותים כמו הפקת אישורי זכויות, העברת זכויות בנכסים, כולל קליטה מחברות משכנות והתחייבויות לקבלת משכנתה.

השירותים יינתנו לחוכרים במגזר העירוני בנכסי מגורים ובתעסוקה (מסחר, תעשיה, מלאכה, משרדים, תיירות) מהוונים בלבד ולא יהיה ניתן לקבלם במשרדי הרשות.

במקביל נמשך תהליך העברת הבעלות בשלמות לחוכרים. עד היום כבר נרשמו בטאבו כבעלים קרוב ל 300,000 נכסים ועוד כ 600,000 נכסים נמצאים בתהליכים לקידום רישומם בטאבו כבעלים פרטיים. השלמת רישומם בטאבו כבעלים מלאים על הנכס שלהם תפטור אותם מתלות במינהל ומהצורך לקבל אישורו על כל ביצוע שינוי בנכס או בקרקע שברשותם.

מנהל רשות מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן, אומר: " מטרתה המרכזית של הרפורמה היא הנגשת שירותי הרשות לציבור הרחב ופישוט התהליכים על מנת שהרשות תוכל להתמקד במשימתה העיקרית שהיא הקצאת קרקעות לכלל שימושים ובעיקר למטרות מגורים במטרה להפחית את מחירי הדיור בישראל"