החיסרון בארצנו הוא כמובן מחיר התענוג – דרגות מיסוי מהגבוהות בעולם, בתוספת שולי רווח נאים ביותר ליבואנים, והנה הגענו למחירי רכב גבוהים מאד. המכונית החדשה הזולה ביותר נכון ל-2011 עולה כ-60 אלף שקל (קטגורית מיני), ואילו משפחתית ממוצעת תדרוש מכם לשלם כפול, ומשם...השמיים (והשטרות) הם הגבול...
הגדרת צרכים
לפני הכל, הגדירו מהם הצרכים המדויקים מהמכונית אותה אתם אמורים לרכוש. כמה אנשים אמורים לעשות ברכב שימוש? האם המדובר בנסיעות עירוניות קצרות או בחרישת נסועה אסטרונומית מחוף לחוף? האם המכונית הפוטנציאלית אמורה לטפס במעלה כבישה של חיפה, ירושלים ודומותיה, או בישורת הקלילה של גוש דן? האם אתם מעוניינים במכונית חסכונית במיוחד, או שמחיר הדלק השערורייתי לא ממש משנה לכם? האם הבטיחות מאד חשובה לכם או שהיא נמצאת במקום נמוך יותר במערך השיקולים?
איזו קטגוריה?
אחרי שהגדרתם את הצרכים המדויקים ביותר שלכם, נסו לאתר כלי רכב חדש בתוך אחת מקטגוריות הרכב השונות, ובהן: מכוניות מיני שהן הכי קטנות וזולות (למשל, סוזוקי אלטו, שברולט ספארק, יונדאיi10 וכו'), סופר-מיני שהן קצת יותר גדולות, מאובזרות וחזקות (למשל, פיאט גרנדה פונטו, פיג'ו 207, סיאט איביזה וכו'), משפחתיות קומקפטיות (למשל, מאזדה 3, טויוטה קורולה, ניסאן טידה וכו'), משפחתיות גדולות (למשל, מאזדה 6, הונדה אקורד, פולקסווגן פאסאט וכו'), מכוניות סלון ופאר, מיניוואנים קומפקטיים (למשל, קיה קארנס, פולקסווגן טוראן, מאזדה5 וכו'), מיניוואנים בגודל מלא (למשל, קיה קרניבל, קרייזלר טאון אנד קאונטרי, פורד גלאקסי וכו'), ג'יפונים (דייהטסו טריוס, הונדה CR-V, פולקסווגן טיגואן וכו' ) או רכבי שטח של ממש (למשל, טויוטה לנד קרוזר, מיצובישי פאג'רו, לנד רובר דיפנדר וכו'), וגם כלי רכב מסחריים על סוגיהם השונים.
ממי קונים
למעשה, הדרך היחידה לרכוש רכב חדש בישראל היא באמצעות אחד מיבואני הרכב. כנסו לאולמות התצוגה עם כמה שיותר מידע על המכונית בה אתם חושקים, לעולם אל תוותרו על נסיעת מבחן, ורצוי ארוכה יותר מחמש דקות, ולא פחות חשוב מהכל: התמקחו! המחיר אינו יצוק בסלע, ובמקרים רבים דרישה עקבית מצידכם תניב הנחה או לפחות הטבות ומתנות כלשהן.