מחיר- הגדירו תקציב מבעוד מועד. מחיר הרכב המפורסם בכלי התקשורת ואף באולמות התצוגה אינו סופי. לעיתים יש להוסיף את עלות האבזור, אגרת רישוי, מערכות מיגון וכדומה.
צרכים – הגדירו לעצמכם אילו צרכים על הרכב למלא; נסיעות קצרות או ארוכות, נסיעות שטח, רכב משפחתי או קטן. בשלב הבא ערכו רשימה הררכית על התכונות שעליהם לא תתפשרו כגון אמינות, עלויות (דלק, ביטוחים וכדומה) , שמירת ערך וכדומה. פרמטרים אלו יובילו לבחירה מושכלת יותר.
סקר שוק – בשלב הבא, אחרי הגדרת התקציב והצרכים האישיים שלכם ערכו סקר שוק. התחילו במדורים המתמחים בכלי התקשורת השונים, המציגים מידע מפורט ואמין ואתרים האינטרנט של היבואנים השונים.
אין כמו מראה עיניים- בשלב הבא, אחרי איסוף המידע גשו לאולמות התצוגה הרלוונטים שאינם מוגבלים בזמן. זה המקום להתרשם מהרכב, לשבת בו, להתרשם מנוחות התפעול, האביזרים, בדיקת מרחב הפנים, גודל המטען וכדומה. אספו קטלוג, מפרט והצעת מחיר – אלו יהוו לכם כלי השוואתי שתחזרו הבייתה.
נסיעת מבחן – רכב נועד לנהיגה ונוחות הרכב תבדק רק בזכות נסיעת מבחן- אל תוותרו עלייה! זו תאפשר לכם לבחון את הרכב הלכה למעשה בפרמטרים שונים כגון; קלות התפעול של המערכות השונות, נוחות הנסיעה ואחיזה על הכביש, שדה ראייה וכדומה. טיפ חשוב – סעו בתנאי דרך הדומים ביותר לשלכם- לא חייבים לאמץ את המסלול הקבוע של איש המכירות.
אולם תצוגה או סוכנות- עקרונית אין הבדל בין השניים. עם זאת, באולם תצוגה של היבואן קיימת תצוגה רחבה יותר והמסירה תעשה באתר המסירה הראשית. היתרון בסוכנות הוא שברובם קיים גם מוסך מורשה כך שהשירות מקיף ובאותו מקום ושאין צורך בנסיעה מיוחדת לצורך מסירה
שנת מודל – החל מאפריל 2008 אין יותר מושג כזה. התאריך המופיע על הרישיון הוא תאריך עלייתו לכביש של הרכב. יחד עם זאת אין באפשרות יבואן הרכב לבצע רישוי לרכב כחדש אם עברו מעל 12 חודשים מיום ייצורו.
דיזל או בנזין- יש לשקול את היתרונות של אחת מהאפשריות. ביחס למחיר הרכב, עלויות טיפולים ועלות אגרת רישוי שנתית לבנזין יתרון ע"פ הדיזל. אולם, ירידת ערך יחסית לק"מ, צריכת דלק ומחיר מעניקות לדיזל את היתרון ולכן מומלץ לבדוק- אם ההערכה היא כי תסעו יותר מ-25,000 ק"מ בשנה למנוע דיזל יתרון כלכלי.