המרכז להוראה דיפרנציאלית מציג את המקראה החדשה מבית היוצר שלו: "פלאי מלים". המקראה מושקעת מכל הבחינות, הן מהבחינה הגראפית והן מבחינת התוכן שלה, והיא מיועדת לתלמידי כיתות ב'. המקראה "פלאי מילים" מורכבת משני חלקים: בחלק הראשון, יצירות ספרות וקטעי מידע שבמרכזם חגים, מועדים ועונות השנה ובחלק השני, יצירות וקטעי מידע שבמרכזם נושאים קרובים לעולמם של ילדים כגון: משפחה, משחקי מילים, חברות, בעלי חיים ואוצר בלום

כלים

המקראה "פלאי מלים" תואמת את תכנית הלימודים של משרד החינוך והיא זכתה להערכה מקצועית חיובית בצורה יוצאת דופן מצד אנשי מקצוע. במקראה מופיעים קטעי ספרות, שירים, סיפורים, משלים, אגדות וקטעי מידע באמצעותם יעשירו התלמידים את ידיעותיהם בנושאים רבים ומגוונים, החל במידע על מנהגי החגים במסורת ישראל וכלה במידע על תופעות טבע. הפעילויות המופיעות במקראה מכוונות לפיתוח מיומנויות למידה והבנת הנקרא.

למקראה מצורף "מדריך למורה" מקצועי ומפורט שבא להנחות את המורים כיצד להשתמש במקראה על מנת לקדם מיומנויות קריאה והבנה אצל הלומדים. דגש מיוחד הושם על הקניית מיומנויות בסיסיות כגון שאילת שאלות, פירוט והכללה, השוואה וזיהוי תהליכים של התפתחות בזמן, סיבה ותוצאה ועוד.

בבחירת הטקסטים ובעיבודם למטלות לימודיות, מצליחה המקראה "פלאי מלים" להשיג חמש מטרות: ביסוס הקריאה והפיכתה לחלק בלתי נפרד מעולמם של הלומדים, פיתוח החשיבה של הלומדים, הרחבת אוצר המלים והקניית מושגי יסוד בניתוח יצירות ספרות, טיפוח כתיבה על פי תבניות נתונות ועידוד כתיבה חופשית והתייחסות לשונות שבין התלמידים.

המרכז להוראה דיפרנציאלית בראשות נירה אלטלף, זוכת פרס החינוך, יוצרת תכנית ליטף להוראת קריאה, כתיבה והבנת הנקרא. שיטת ליט"ף לאורך שנים רבות מוכיחה את עצמה כהצלחה . המרכז החדש נמצא בלב תל אביב והוא מיועד לילדים בגני חובה, בכיתות א' וב', ולילדים מתבגרים בעלי קשיים בקריאה. במרכז אף יתקיימו חוגים וסדנאות של לימוד קריאה להורים וילדים במשותף המהווים זמן איכות אמיתי למשפחה ויקנו להורים כלים לזיהוי והתמודדות עם בעיות קריאה.

המרכז מאפשר לכל הורה באמצעות הקניית כלים יישומיים לבדוק ולזהות קשיים בכתיבה ובקריאה אצל הילד, ולתת לו את הכלים הדרושים להתמודדות, לפי רמתו ויכולתו האישית. המרכז אינו מהווה תחליף למורה אלא מאפשר להורה להיות בשליטה ולקחת אחריות על התקדמותו של הילד.