therobot_smallהרובוט "פומבה 2" כיבה את האש וזכה במקום הראשון בתחרות הרובוטיקה הארצית: "PUMBA 2" זיהה "שריפה" בבית, כיבה אותה במהירות שיא ובכך זיכה את יוצריו, תלמידי כיתה י"ב בתיכון עירוני ג' בחיפה, זו השנה השנייה ברציפות במקום הראשון בתחרות "רובונר" הארצית. התחרות היוקרתית נערכת במסגרת תחרות רובוטיקה בינלאומית ביוזמת טריניטי קולג' TRINITY שבקונטיקט - ארה"ב

כלים

את הרובוט הזוכה בנו 2 מתכנתים "- עדי">- עדי רזניק ויובל ורטלסקי, 2 מהנדסי רובוט - רומן יריומין וענבר סנש ואחראי אלגוריתמיקה ניר דואן – על פי תנאי התחרות שמוכתבים על ידי נציגי הקולג' האמריקאי. פומבה 2 נדרש להיכנס לדגם של דירה בת 4 חדרים [שגם היא נבנתה ע"י התלמידים על פי הנחיות הקולג'] לעבור באופן עצמאי בין החדרים בהם הוצבו מכשולים שונים לאתר את מקור האש (נר בוער) ולכבות את השריפה במהירות שיא.

42 רובוטים אותם בנו תלמידי מגמות רובוטיקה מכל רחבי הארץ, השתתפו בתחרות שנערכה באולם הספורט ע"ש אוסטרובסקי שברעננה. הרובוטים עברו ב"דירה" בה נתלו מראות על הקירות במטרה ל"בלבל" את הרובוט בין האש להשתקפותה, שטיחים על הרצפות – שנועדו להקשות על תנועת הרובוט, ריהוט, שיפועים ופריטים נוספים שנודעו ליצור מכשולים שונים בפני הרובוט.

"פומבה 2" לא התבלבל וכיבה את הנר, שהוצב באופן אקראי באחד החדרים בעזרת מאוורר ושב לאחר ביצוע המשימה לנקודת המוצא תוך שהוא קובע שיא חדש במהירות הזמן בה ביצע את המשימה. על מנת להתגבר על המכשולים צויד הרובוט העשוי מאלומיניום וחלקי פלסטיק בחיישנים הכוללים בין היתר: גלאי חום, חיישני מגע, חיישני מרחק וחיישני פס לבן.

צוות השופטים הורכב מקצינים המייצגים את חיילות צה"ל השונים בהם קציני חיל האוויר, לוגיסטיקה ומודיעין ונציגי משרד החינוך. השופטים בחנו בין היתר את מבנה הרובוט, ביצוע פונקציות ראשיות- נסיעה בקו ישר, פניות ימינה ושמאלה, ניווט במבוך, זיהוי פס לבן, כיבוי השריפה, בחינת מערכות המכאניקה, האלקטרוניקה והתוכנה והתמודדות הרובוט עם המכשולים שהוצבו בדרכו.

מגמת הרובוטיקה נפתחה בבית הספר לפני 5 שנים ומאז מהווה מוקד משיכה לתלמידים בעלי עניין בתחומי המדע והטכנולוגיה. השנה נפתחה לראשונה גם בחטיבת הביניים מגמת רובוטיקה חדשה אותה מנחים סטודנטים להנדסת מכונות מהטכניון. מנהל בית הספר יהושע בן איתמר ברך את הזוכים ואמר כי מדובר בהישג חשוב לבית הספר המצטרף לשורה ארוכה של הישגים בהם זוכה בית הספר במדעי הטבע, הכימיה, והפיזיקה הנלמדים ברמה הגבוהה ביותר ובאים לידי ביטוי בין היתר בהישגי התלמידים בבחינות הבגרות בתחומים אלה.