בימים אלו, מוצג הדור השני של הרכב, אשר עבר שינויים משמעותיים בעיצוב החיצוני והפנימי של הרכב וכן שיפורים טכניים. הרכב תוכנן תוך הקפדה על פונקציונאליות, וורסטיליות, נוחות והתאמת מבנה הרכב לצרכי הנהג והנוסעים.
לכן, ניתן לפרק או/ו לקפל כל אחד מכיסאות הרכב בשורה השנייה והשלישית, כך שניתן לסדר את חלל הרכב ב500 קומבינציות שונות. כך, נפח תא המטען נע בין 121 ל 1913 ליטר, בהתאם לסידור המושבים.
לישראל יגיעו שני דגמי מנוע 1.4 TSI בעל 140 כ"ס ותיבת 7 הילוכים DSG ומנוע 1.6 TDI בעל 105 כ"ס ותיבת 7 הילוכים DSG. למרות גודלו של הרכב, מנוע הTSI הייחודי של קונצרן פולקסווגן בשילוב תיבת ההילוכים כפולת המצמד (DSG) מאפשרים לרכב להיות בעל דרגת זיהום 6 בלבד (דרגת זיהום 7 במנוע הדיזל).
ההבדלים בין הדור החדש לגרסה הקודמת: עיצוב מחודש של חרטום וזנב הרכב בהתאם לקווי פולקסווגן החדשים. עיצוב מחודש של לוח השעונים וגלגל ההגה, בהתאם לסטנדנט החדש בכל רכבי המותג. הרכב נמוך ב 271 מ"מ וארוך ב 6 מ"מ, מה שמאפשר שיפור באווירודינמיות של הרכב.
משקלו הופחת ב 20-50 ק"ג (בהתאם לתוספות והאבזור) והמרחב הפנימי הוגדל. הרכב מגיע לארץ בשתי רמות גימור: HIGHLINE ו TRENDLINE.
ברמת הגימור הבסיסית, טרנדליין, מגיע הרכב עם מערכת שמע מקורית, רדיו בעל צד דיגיטלי, מחשב דרך מורחב, שליטה מההגה על מערכת השמע ומחשב הדרך, מערכת בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת 'קלימטרוניק', תאורת נהיגת יום ייעודית.
בגרסת הHIGHLINE, יתווספו גם מערכת תאורה "Coming home & Leaving home", רדיו מקורי בעל צג מגע, מחליף 6 דיסקים וקורא כרטיסי SD, מערכת "Park assist" דור שני (יכולת חניה לאורך ולרוחב) ומחשב דרך מורחב פרימיום עם תצוגה צבעונית.
מחירו ההתחלתי של הרכב הוא 169,990 ש"ח.