כלים

מה לא נאמר כבר על השימוש באינטרנט לקידום העסק ופתיחתו לקהלי יעד רחבים ביותר? אין ספק כי האינטרנט תפס כבר מזמן חלק מרכזי בחיינו ופותח בפנינו מגוון רחב של פונקציות שלפני כן היו מוגבלות. הודות לנגישות, הזמינות והנוחות שבמענה על צרכים כגון השוואת מחירים, חיפוש מידע, התרשמות מסיורים וירטואליים, שימוש בדואר אלקטרוני, שיתוף קבצים מסוגים שונים ועוד, הפכה הרשת לכלי שימושי בעל פוטנציאל שיווקי בהיקף עצום

את התמורות שחולל האינטרנט בתרבות הצריכה של כולנו, מזהים גם בעלי עסקים רבים, שהבינו כי חשיבותו של אתר האינטרנט לעסק שלהם, עולה לעיתים אף על זו של הנוכחות הפיזית שלו. חיסכון בעלויות, נגישות גבוהה וחשיפה לקהלי יעד רבים ומגוונים הם רק חלק מהגורמים שהופכים את הנוכחות באינטרנט להכרחית.

בדומה לחלון ראווה של חנות שמטרתו לגרום לנו, כשאנו חולפים על פניו,  להיכנס פנימה ולראות מה ניתן למצוא על המדפים, כך גם דף הבית של אתר אינטרנט משמש כאחד האלמנטים החשובים ביותר בכל אתר והוא שיקבע, במידה רבה, אם הגולשים, הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, יעמיקו ויגלשו ליתר דפי האתר או שמא יברחו ממנו לאתר אינטרנט מתחרה. בדיוק מסיבה זו, כאשר אתם מתכננים את בניית האתר של העסק, אתם חייבים לחשוב היטב על דף הבית.

ניר אלוש מנכ"ל LiveCity, מהחברות המובילות בשוק בניית האתרים בארץ, המספקת פתרונות להקמה וניהול של אתרי אינטרנט, סוקר בקצרה את הכללים שיגרמו לכל אורח באתר שלכם להרגיש בבית ואולי אפילו להזמין חברים. "דף הבית שלכם מהווה את שער הכניסה אל נבכי האתר שלכם – אל השירות שאתם מוכרים או המוצר, וחשוב שדף זה יסביר פניו אל הגולש. מאחר ודפי בית מקבלים את כמות הצפיות הגדולות ביותר, תכנון דף הבית מראש הוא בין ההחלטות החשובות ביותר שתעשו בעת תהליך בניית האתר.

שלוש עובדות על העדפות הגולשים:

גולשים לא אוהבים לקרוא טקסטים ארוכים מדי.

גולשים לא אוהבים לגלול את דפי האתר.

גולשים לא אוהבים להמתין לעלייה של אלמנטים גראפיים כבדים כגון תמונות, סרטים וכד'.

למעשה התנהגות הגולש הממוצע – מתאפיינת ברצון להגיע במהירות לעיקר ולבצע פעולות מעטות, ככל שניתן, לשם כך. כבעלי האתר, עלינו לספק לו את מבוקשו ומהר. לכן, כאשר מתכננים את קונספט דף הבית, בעת בניית האתר, אנחנו צריכים לחשוב איך לתת לגולשים סיבה טובה להישאר.

אין נוסחת קסמים אחת קבועה לתהליך בניית אתרים מוצלח ממש כמו שאין נוסחת פלא להצלחה בעולם האינטרנט, אולם יש כמה כללים פשוטים, שיסייעו לכם להשיק דף בית יעיל :

  • תכנון מקדים – תכננו קונספט לאתר, תוך בחינת קהל היעד והגדרת יעדיו של האתר (מכירה, חשיפה, איטראקציה וכד').
  • עיצוב – חשבו על עיצוב נעים, רלוונטי לנושא האתר ודאגו ללוגו כובש ולאחידות עם המראה השיווקי של העסק.
  • תוכן – הגולשים שלכם הם אנשים כמוכם, כתבו תוכן ענייני ובגובה העיניים. השתדלו לא לכתוב טקסטים ארוכים מדי בדף הבית ואת המידע החשוב ביותר מקמו בחלק העליון של דף הבית שלכם.
  • כעת כל שעליכם לעשות, הוא לאפיין את מפרט האתר, יחד עם איש המקצוע שבונה אותו, ולהתחיל לעשות כסף ממשי בעולם הווירטואלי.