עמותת אור ירוק

(תשתיות)
צילום: אילוסטרציה

עמותת אור ירוק: אחד מכל ארבעה רוכבי אופניים שנפגעים בתאונת דרכים בעיר הוא ילד מתחת לגיל 14. בתל אביב נפגעו 851 רוכבי אופניים בעשר השנים האחרונות – פי 6 לעומת ירושלים. שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "לא ייתכן שילדים ובני נוער שאין מכירים את חוקי התנועה ירכבו בכביש סואן יחד עם משאיות, אוטובוסים ויתר כלי הרכב בכבישים. יש לבצע הפרדה בין רוכבי האופניים לבין כלי הרכב בכביש בכדי להפחית את מספר רוכבי האופניים שנפגעים בתאונות דרכים"

(רכב)
צילום: אור ירוק

94 תאונות דרכים קטלניות בשנת 2016 היו עם משאיות - בירושלים התרחשו 105 תאונות דרכים במעורבות משאית בשנה האחרונה, בתל אביב 102 תאונות. שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "משרד התחבורה חייב לקחת אחריות על ענף כלי הרכב הכבדים, להדק את הפיקוח על נהגים מקצועיים ולהגיע לחברות שמעסיקות אותם בכדי למנוע מהם לכפות על הנהגים לעבוד מעבר ליכולתם תוך סיכון החיים שלהם ושלנו"

(תשתיות)
 קרוב לאחד מכל ארבעה ילדים (22%) נצפה מוסע ברכב לא חגור בחגורת בטיחות במושב האחורי

עמותת אור ירוק: קרוב לאלפיים ילדים (גילאי 0-14) נפגעו בתאונת דרכים בעת נסיעה ברכב בשנת 2016. שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ילדים רבים אינם חגורים היטב. רק אכיפה תביא לשינוי" ביום שישי, 16 בדצמבר, נסעה אמא צעירה בת 27 בסך הכל על ארבעת ילדיה בכביש 6. במהלך הנסיעה, באזור מחלף קרית גת, התרחשה תאונת שרשרת קשה בין מספר רכבים ביניהם גם רכבה של המשפחה, כתוצאה מהפגיעה הקשה, נהרגה האם במקום ושניים מילדיה הקטנים, בני תשע ושנה, נפטרו מאוחר יותר מפצעיהם. שני הילדים ששרדו את התאונה נותרו לבד בעולם.

(תשתיות)
צילום: עמותת אור ירוק

על פי נתוני עמותת אור ירוק, ב- אחד-עשר החודשים הראשונים של שנת 2016 נפגעו בתאונות דרכים בתוך הערים כמעט 1,400 רוכבי דו גלגלי. עוד עולה מהנתונים, כי בתקופה זו נהרגו 16 רוכבי אופנועים וקטנועים בתאונות דרכים בערים ו- 225 רוכבים נפצעו באורח קשה.

(בארץ)
מספר ההרוגים בתאונות הדרכים בישראל לא יורד זו השנה הרביעית ברציפות

למעלה מ-1,000 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בתל אביב ב- 36 השנים האחרונות. משנת 1980 נהרגו ביישובי ישראל למעלה מ- 6,700 בני אדם בתאונות דרכים. שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "אירועי 'ישראל עוצרת' מדגישים עד כמה לציבור נמאס מהמחדלים בכבישים ומחוסר המעש של המדינה בכדי לעצור את הקטל בדרכים. מספר ההרוגים בתאונות הדרכים בישראל לא יורד זו השנה הרביעית ברציפות. האחריות על חיי התושבים היא של המדינה ובכדי להפחית את מספר ההרוגים יש להוסיף באופן מיידי 300 ניידות משטרה ושוטרים לכבישים, אשר יגבירו את האכיפה ואת ההרתעה ויעצרו את עברייני תנועה מלסכן את חיי כולנו"

(מאמרים - משפט)
במחוז חיפה מחכים למשפט פי שלושה נאשמים בעבירות תנועה לעומת תל אביב

עמותת אור ירוק: במחוז חיפה מחכים למשפט פי שלושה נאשמים בעבירות תנועה לעומת תל אביב. שמואל אבואב מנכ"ל אור ירוק: "העומס בבתי המשפט עלול להביא לעסקאות טיעון מקלות, הפוגעות בהרתעה. על המדינה להגדיל את מכסת השופטים בתיקי תעבורה, כדי לקצר את זמן ההמתנה למשפט" עבירות התעבורה הן לצערנו אחד מסוגי העבירות הנפוצות ביותר במדינת ישראל: מדי שנה עשרות אלפי תיקי תעבורה נפתחים בבתי המשפט השונים ברחבי הארץ ולכן מפתיע כי בכל התיקים הללו מטפלים 42 שופטי תעבורה בלבד, כך על פי נתוני הנהלת בתי המשפט שהתקבלו בעמותת אור ירוק. מסיבה זו, עשרות אלפי נאשמים בעבירות תעבורה נשארים תלויים באוויר מדי שנה ורבים מהם חותמים לבסוף על הסדרי טיעון מקלים שבין היתר גם מקלים על מערכת המשפט.