מסקר משרד התיירות אשר נערך בקרב קבוצות מיקוד של תיירים צרפתיים לא יהודיים בגילאים 40-70 עולה, כי ישראל נתפסת כיעד תיירותי בעל ערך תרבותי והיסטורי וכמקום שחובה לבקר בו. מאידך, נראה כי התייר הצרפתי הקלאסי, אינו מודע למגוון אפשרויות הנופש הקיימות בישראל ומתמקד בעיקר במאפיינים ההיסטוריים והתרבותיים

במסגרת פעילות משרד התיירות להגדלת התיירות מצרפת לישראל, בעיקר מקרב ה"תיירים הקלאסיים" (שאינם נמנים על התיירות היהודית), יזם המשרד סקר, אשר התבצע על ידי חברת TNS.

ממצאי הסקר יוצגו מחר, יום ד', בכנס ממשרד התיירות, וייבחנו דרכים חדשות לשיווק ישראל לקהלים ממוקדים אלו בצרפת, מדינת המקור השלישית לתיירות לישראל. בכנס אשר יתקיים במלון מטרופולין בת"א, בשעה 10:00, ישתתפו מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר, ראשי מינהל השיווק במשרד התיירות, וגורמים בכירים בתעשיית התיירות בהם סוכנים ומשווקי תיירות, מורי דרך, ונציגים נוספים.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, ציין כי: "משרד התיירות בוחן בשנה האחרונה את אפקטיביות פעולות השיווק במדינות היעד השונות ברחבי העולם ומבצע התאמות ומיקוד, שיביאו למימוש פוטנציאל התיירות הקיים בכל מדינה, בהתאם למאפייניה, ובכך להגדיל את תנועת התיירות לישראל. במסגרת פעילות המשרד לפרוץ לשווקים ולקהלי יעד חדשים, מצא הסקר כי התייר הצרפתי הקלאסי, לא רואה בישראל יעד לתיירות נופש, בילוי ופנאי, ואנו נפעל בשנים הקרובות לאתגר תיירים אלו בכל אפשרויות הביקור בישראל".

בשנת 2011 השקיע משרד התיירות כ-12 מיליון שקלים בשיווק ישראל בשוק הצרפתי. הפעולות השיווקיות פנו לקהל הצורך חופשה בסימן דת, היסטוריה ותרבות ובמסגרתו בולטים האתרים בירושלים, ים המלח, תל אביב ואילת, ומוקדי תיירות בגליל ובנגב. בנוסף פנה הפרסום, לקהלי יעד מגוונים נוספים בהם, קהלים דתיים יהודיים וקתולים.

צרפת היא מדינת המקור השלישית בתיירות הנכנסת לישראל אחרי ארה"ב ורוסיה. בשנת 2011 הגיעו לישראל 287 אלף תיירים צרפתיים. הרב המכריע של תיירים אלו, נמנים על הקהילה היהודית. התייר הצרפתי שוהה בישראל 11 לילות בממוצע, ומוציא כ- 1173 דולר במהלך ביקורו.