חברי הועדה הדגישו שבמשרד האוצר עושים כל שביכולתם לייבש את שרות התעסוקה במטרה להכשילו ולהפכו ללא יעיל, כך שבסופו של דבר הוא יוכל להצדיק את הכוונה להפריטו, וכי הם לא יתנו יד להשבת תוכנית שפגעה באלפי בני אדם ולא באמת סייעה להם לצאת לעבודה.
בפתח הדיון תהה יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ: "אם משרד האוצר מצליח כל כך בהורדת שיעור האבטלה, מדוע יש צורך בתכנית? האם יש כאלה שהתחייבנו לכספים עבורם עבור השמה לכאורה ולא עמדנו ביעדים? מדוע עובדי שירות התעסוקה אינם טובים דיים כדי ליישם מובטלים במקומות עבודה?"
היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, הציג את עיקרי הצעת החוק לאחר שקיים סדרת פגישות עם נציגי הממשלה לצורך גיבוש עקרונות חדשים להצעה: "השינויים המרכזיים שהשגנו בתכנית הם בין היתר: שלילת קיצבה תיעשה על ידי עובד ציבור בלבד, עובד ציבור יהיה נגיש לפניות המשתתפים בתכנית, הגדלת תשלום על השמה בעבודה, לא יהיה תגמול על שלילה אקטיבית של קצבה, יפורטו תפקידי המדינה והעובדים מטעמה, מלכ"רים יוכלו לשמש כמפעילים של מרכזים, יוקצה תקציב נפרד לשירותים תומכי עבודה, התכנית תיועד רק לאוכלוסיה שתוכל להסתייע בה באופן משמעותי, מקבלי הבטחת הכנסה חדשים יטופלו קודם כל על ידי שירות התעסוקה ועוד".
סגן הממונה על התקציבים באוצר, משה ברסימנטוב: "יש חשיבות רבה לתכנית החדשה. התמודדנו עם אבני הנגף הדרושים לאישורה באמצעות שינויים מהותיים בתכנית. זו לא תכנית שתלויה בשיעורי אבטלה רגעיים במדינה, יש לנו בעיה של שיעורי השתתפות נמוכים בעבודה. השינוי הדרמטי בתכנית הוא בשינוי מאזן הסמכות והאחריות של מפעילי התכנית. אנחנו מפקיעים את השליטה מידיהם".
ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה): "אתם נותנים להם שליטה ואז מפקיעים מהם? אז למה נתתם מלכתחילה? אתם מנסים לנהל איתנו מיקוח על הפרטה שכשלה. ראש הממשלה וסביבתו אובססיביים להוכיח שהשגיאה הזאת היא לא שגיאה. השמת מובטלים יכולה להתבצע ממילא על ידי שירות התעסוקה, אין צורך בבונוסים לאנשים פרטיים. למה להפריט את המדינה לדעת?".
ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו): "משרד האוצר מייבש את שירות התעסוקה כדי שייכשל. למה המדינה צריכה להוציא הון לצורך תיווך בין חברת כוח אדם למבקש עבודה? אין בתכנית החדשה שינויים אמיתיים ושאף אחד לא יעבוד עלינו".
ח"כ אילן גילאון (מרצ) פנה לנציגי הממשלה ואמר: "זרקנו אתכם מהדלת ונכנסתם מהחלון, זרקנו אתכם מהחלון ובאתם מהאסלה. די, קרציות. צאו לנו מהוורידים. כמה אפשר למחזר?"
ח"כ מרינה סולודקין (קדימה) קראה להקמתה של ועדת חקירה: "חייבים לבדוק מי ולמה מקדם את התכנית ומהם האינטרסים הכספיים מאחוריה".
ח"כ אורית זוארץ (קדימה): "זו תכנית שמעגנת סחר בבני אדם בעידן המודרני. תכנית ויסקונסין לא פועלת כבר למעלה משנה, אז מי הוריד את נתוני האבטלה?"
מנכ"ל שירות התעסוקה, יוסי פרחי, פנה לחברי הוועדה בהתרגשות: "אנחנו עובדי מדינה ונקיים כל החלטה שתקבלו, אבל נעשה כאן חיבור איום ונורא בין שירות התעסוקה לקיומה או אי קיומה של התכנית. לא יכול להיות שמובטלים יסבלו בשל כך. 50 מיליון שקלים נגרעו מאיתנו, אין לי כסף לנייר טואלט בשביל המובטלים שבאים. איך אשלם משכורת לעובדים בסוף החודש? מונחת כאן הצעת חוק בעלות של מיליארדים, ובינתיים באום אל פחם מטפל נציג אחד באלף פונים. מספיק עם ההתעללות הזאת באזרחי מדינת ישראל. שלמו לנו 10% מעלות התכנית, 150 מיליון שקלים, תנו לנו כלים ואני מתחייב שנדע לפטל במובטלים הכרוניים לא פחות טוב מגופים פרטיים".
לדברי עו"ד טלי ניר, מנהלת המחלקה לזכויות חברתיות-כלכליות באגודה לזכויות האזרח "הניסיון של משרדי האוצר והתמ"ת להחזיר הפרטה שנכשלה, בזמן שמאות אלפים בישראל יוצאים לרחובות ומוחים על מדיניות הקיצוצים וההפרטות, היא עזות מצח ואטימות מוחלטת לרצון הציבור.
המקרה של יבוש תקציב שירות התעסוקה ותוכנית ויסקונסין הוא דוגמא מבישה של מדיניות הקיצוצים וההפרטות בשירותים חברתיים. אנו מברכים את חברי הועדה שדחו את הבקשה הזו, ואנו קוראים להם לדרוש מהממשלה להזרים את התקציבים המתבקשים לשירות התעסוקה, ולחזקו בתקנים ובתוכניות הכשרה והשמה בעבודה שיסייעו באמת למובטלים לשוב לשוק העבודה".