חברת 'מפה' בשיתוף חברת דסל עדכוני תנועה, החברה היחידה בארץ הפועלת כיום ומנטרת נתוני תנועה אמיתיים בזמן אמת, מפרסמות היום את 'מפת הפקקים' הצפויים בערב פסח. הכי פחות מומלץ – כביש החוף, עד 100 דקות עיכוב. חלק מן הפקקים מתחילים כבר לפני 12:00 בצהרים

כלים

ערב חג הפסח מפגיש את כל עם ישראל במקום מפגש קבוע – בפקקים. מחלקת המיפוי הדיגיטלי של חברת 'מפה' (GISrael), בשיתוף חברת עדכוני התנועה דסל, הפיקו את 'מפת הפקקים' של ליל הסדר, המציגה את הכבישים שבהם עתידים רבים מאתנו לבלות חלק נכבד מערב החג, על בסיס הנתונים מן השנה שעברה. מן המפה ניתן לצפות מראש את זמן העיכוב המשוער עבור הכבישים בהם אנו אמורים לסוע ולכוון כך את מועד היציאה.

מן המפה עולה, כי הנסיעה בכביש 4 עדיפה על הנסיעה בכביש החוף, שהוא העמוס ביותר. כביש החוף היה עמוס בשנה שעברה החל מצומת גלילות ועד עתלית, כבר מן השעה 11:45. העומס הסתיים בשעה 19:45, והעיכוב המקסימלי במקטע זה היה של למעלה מ- 100 דקות בשעות הצהרים וכ-85 דקות מ-17:00 בערב. המקטע העמוס ביותר בכביש גהה (4) לעומת זאת, היה בין רעננה לחדרה. גם שם התחיל העומס כבר בשעה 12:00, עם עיכוב מקסימלי של 55 דקות בשעה 18:30. גם בכביש 70 עמוס מאד, בין זכרון יעקב לסומך, החל משעה 16:15 ועד 20:00, עם עומס מקסימלי של 55 דקות בשיא – בשש בערב. עוד בצפון, בכביש 65 עומס תנועה בין קיסריה למגידו עם עיכוב של למעלה מ-50 דקות בשיא בשני מועדים – בשעה 14:00 ובשעה 17:30. כביש 1 עמוס מאד אף הוא בערב החג, בין לה גארדיה ועד שער הגיא, בעיקר בין השעה 17:30 ועד 20:00 – עם עיכוב מירבי של כ- 50 דקות, בין 18:00 עד 19:30.

מקטעים עמוסים נוספים:בבכביש 4, מגנות עד רעננה ומצומת הראה עד מורשה (40 דקות במקסימום) וממורשה עד גנות (25 דק' עיכוב מקסימלי).

עמוסים, אבל פחות, הם הכבישים בסיום הארוחה, החל מן השעה 20:00 - כביש 1 מלה-גארדיה עד שער הגיא (30 דקות במקסימום ) ובכיוון ההפוך, משער הגיא עד לה-גארדיה ( עד 20 דק' עיכוב) , וכן כביש 77 בין ישי לטבריה (22 דק' עיכוב).

לדברי עופר מנשס מחברת 'מפה', (GISrael) : "מי שמעוניין להגיע בזמן לארוחת החג, מומלץ כי יצטייד במפה ויתכנן את הנסיעה וכן את מועד היציאה על פי מפת הפקקים. יש לזכור, כי גם בתוך הערים ייתכנו עומסים, אך הם פחותים בהרבה מאשר העומסים בכבישים הראשיים, על כן מומלץ לסוע קטעים קצרים ככל האפשר בכבישים המועדים לעומסים כבדים".

חברת דסל משתמשת בטכנולוגיה אשר מנטרת את התנועה על פי מיקום של טלפונים סלולריים בתנועה.