האח הגדול גם באינטרנט: שירות חדש של חברת האינטרנט דרים וויו  יגלה לבעלי העסקים מה לקוחותיהם מחפשים בגוגל

כלים

החברה לבנייה וקידום אתרים,Dream View , פיתחה מערכת בשם Leadya  המאפשרת להתחקות אחר ביטויי החיפוש שבו השתמש הלקוח בגוגל לפני שהוא הגיע לאתר ומתעדת אותו  ביחד עם יתר פרטי פנייתו.  החדשנות במערכת היא בכך שבאמצעות שחזור ביטויי החיפוש ניתן להבין בחלק גדול מהמקרים מידע נוסף שהלקוח לא ציין בפנייתו הפורמאלית.

כיום, תהליך ניהול הלידים מאפשר קבלת דיווח אינפורמטיבי בלבד של מספר הלידים ופרטים מזהים  של הפונים. לעומת זאת, מערכת Leadya  מתעדת את כל הפניות שמתקבלות מעמודי נחיתה בקמפיינים ממומנים ו/או מעמודי צור קשר באתר ומול כל פניה נשמרת מילת המפתח שהגולש השתמש בה בגוגל ודרכה הגיע לאתר.

"הרציונל לפיתוח המערכת הינו הרצון לזהות את המוטיבציה האמיתית של הלקוח" מסביר דורון בן דוד, מנכ"ל דרים וויו ."איתור הצורך האמיתי של הלקוח שאינו תמיד גלוי בהודעה שהוא משאיר באמצעות האתר, ומתן פתרון הולם לצורך זה, תגדיל משמעותית את היכולת של חברות לסגור עסקאות שמתקבלות מפעילות השיווק באינטרנט".

המפגש עם הלקוח מתחיל בנקודה בה הוא הגיע לאתר לאחר תהליך חיפוש שכלל שימוש בביטויי חיפוש שהגדירו בדיוק את הצורך שלו. לעומת זאת, הפרטים שהוא השאיר בטופס הפניה באתר או בדף הנחיתה יכולים להיות לקונים כגון "נא ליצור קשר", או במקרה הטוב "מעוניין בהצעת מחיר". אחזור ביטוי החיפוש של הפונה יכול להכיל מידע רב וחשוב כגון: "קוסמטיקאית באזור ר"ג" , "הקמת אתר אינטרנט יוקרתי", "תוכנה לניהול לקוחות במבצע", כל אלו דוגמאות לצורות חיפוש שגולשים שמגיעים שפונים לעסק שלכם משתמשים בהם, אולם לא מציינים את הפרט המבחין והחשוב שבו הם השתמשו בחיפוש שלהם בגוגל שטומן בחובו מידע נוסף וחשוב על מה שבאמת מעניין אותם, רגישות למחיר,קרבה גאוגרפית, תכונה מסויימת של המוצר, וכו.

בעולם בו הלקוחות צורכים את עיקר המידע שלהם דרך מנועי חיפוש ודרך רשתות חברתיות, היכולת להבין מה הלקוח רוצה בתוך זמן קצר, ולתת לצורך זה מענה מהיר, מתורגמת ליתרון משמעותי מאד ביכולת לסגור עסקאות. האם הלקוח רגיש למחיר? האם הוא מחפש איכות? האם חשובה לו הקרבה הגיאוגרפית של נותן השירות? ידיעה מוקדמת של פרמטרים אלו יכולה להיות נקודת התחלה טובה יותר לשיחת המכירות הבאה.

המערכת של Leadya , מהווה נדבך חשוב עבור על עסק קטן ובינוני שרוצה לנהל ביעילות את הפניות שמתקבלות מפעילות השיווק באינטרנט, לטפח את הסיכוי להציע פתרונות טובים יותר, ולנהל בצורה נוחה את תהליך המכירה על ידי תיעוד נוח של כל ההתקשרויות עם הלקוח.