התכנית מאריכה את דרך 6 דרומה מהנקודה בה היא מסתיימת היום, במחלף מאחז, עד בואכה הישוב להבים באורך של 12 ק"מ. התכנון המוצע מנצל את התוואי הקיים של כביש 40 והופך את הדרך הקיימת לדרך מהירה בסטנדרט גבוה הכוללת מחלפים בחיבור לדרכים הקיימות.
התכנון החדש יוצר מחלף חדש, מחלף רהט, המייצר לרהט חיבור ישיר לדרך מס' 6. המשך הדרך מלהבים עד צומת שוקת כבר אושר וומתוכנן בתכנון מפורט. בפני הולנת"ע הוצגו השגות הציבור והועדה המחוזית דרום כפי שרוכזו ונשמעו על ידי חוקר שמונה לשם כך. במהלך הכנת התוכנית נערכו תיאומים עם גורמים רבים בניהם העירית רהט, חב' מע"צ, חב' רכבת ישראל,הרשויות המקומיות, קק"ל, רט"ג וכו'.
כעת, לאחר המלצת ועדת המשנה תידון התוכנית במועצה הארצית לתכנון ולבניה אשר עתידה להמליץ לממשלה על אישור התוכנית.