עד כה אישר משרד התחבורה ייבוא של כלי רכב המצוידים בפנסי חזית התואמים את התקינה האירופאית. כמו כן ניתנו הקלות לייבוא כמות מצומצמת של מספר דגמי רכב המצוידים בפנסים האמריקאים לאחר שנבדקו שאינם מסנוורים.
יצויין כי פנסי הרכב האירופאים פונים מעט לימין, במטרה לצמצם את הסנוור של נהגים הבאים ממול ומתאימים יותר לכבישים דו- מסלולים ואילו הפנסים האמריקאים מאירים ישר ומעט רחוק יותר ותואמים יותר כביש חד- מסלולים.
הפנסים האמריקאים מאפשרים ראיה למרחק גדול יותר ומסנוורים יותר מהפנסים האירופאים לכן היה צורך למצוא נקודות איזון שבה תצומצם רמת הסנוור וראיית הדרך מבלי לפגוע בפרמטרים הנדרשים בתקינה כמו למשל נראות הולכי רגל, שילוט בצד ימין ונראות הרכב.
השר כץ ציין כי בכוונת משרדו לפעול להמשך הסרת החסמים הקיימים כיום בענף הרכב, במטרה לאפשר ייבוא של מגוון של תוצרים ודגמי רכב אמריקאים שאינם מיובאים כיום באופן ישיר על ידי היבואנים.
בעקבות רפורמת היבוא של השר כץ בחן משרד התחבורה את מדיניותו מחדש במטרה להרחיב את סוגי הפנסים האמריקאים שיותרו לשימוש בישראל. הבחינה כללה לימוד של מחקרים בינלאומיים, ביצוע ניסויים, בדיקות תאורה במעבדה, התייעצות עם מינהל הבטיחות הפדראלי וקבלת חוות דעת של משרד המסחר והתעשייה האמריקאי.
תהליך הבדיקה כלל בין השאר בחינת כיוון הפנס כלפי מטה בערך גבוה מהמקובל, בתקינה האמריקאית והתאמתו לערכים הקרובים למקובל בתקינה האירופאית. כיוון עוצמת אור הפנס מעט כלפי מטה מצמצמת את רמת הסנוור וראיית הדרך מבלי לפגוע בפרמטרים הנדרשים לתקינה.
שר התחבורה ציין כי הנוהל החדש שפורסם מרחיב לראשונה את היתר הייבוא לכל סוגי הפנסים המותרים בארה"ב. הנוהל קובע שקיפות וגמישות בדרישות המאפשרות ליצרני הרכב לבחון את ביצועי פנסי החזית טרם ייבוא הרכב לארץ, במטרה להתאים את פנסי החזית ברכב לדרישות משרד התחבורה.
בנוסף לכך הנוהל מבטל את הצורך לייבא כלי רכב לבדיקות בארץ לצורך בדיקת הפנסים והוא מאפשר לשלוח את הפנסים בלבד לבדיקה במעבדה מוסמכת לפני הייבוא לארץ.