לראשונה בישראל תוציא המועצה לצרכנות בשיתוף העמותה לקידמה חברתית בחיפה, מדריך זכויות הצרכן בשפה הערבית. המדריך הופק בשפה הערבית שכן, קיים צורך חיוני למידע בקרב האוכלוסייה הערבית, ובמיוחד אצל קבוצות מוחלשות. החוברת תכלול התייחסות ומידע צרכני בנושא מדיניות החזרת מוצרים, מכר מרחוק, רוכלות, הטעייה והטעייה בפרסום. נושאים אלו נמצאו כרלוונטיים מאחר ומניתוח התלונות המגיעות למועצה לצרכנות הם הבעייתיים ביותר, ובעזרת מידע מוקדם ניתן להימנע מהם

כלים
המדריך מאגד בתוכו באופן ידידותי וקל לקריאה את המידע המיועד לעזור לצרכנים נבוכים מידע ראשוני בתחום . העמותה לקידמה חברתית הינה ארגון חברתי א-פוליטי הפועל במגזר הערבי החיפאי מ- 1982. העמותה מפעילה מספר פרויקטים בתחומים של העלאת מודעות, זכויות פרט, ופרויקטים חברתיים. מטרת העמותה העצמת הקהילה הערבית בחיפה וצמצום הפערים בינה לבין המגזר היהודי.

מנכ"ל המועצה לצרכנות עו"ד אהוד פלג אומר כי אין תחליף למודעות הצרכנים לזכויותיהם, כתנאי ליכולתם להגן על עצמם מפני עוולות צרכניות."אוכלוסיית המגזר הערבי" מוסיף מנכ"ל המועצה , "מיעטה להיחשף עד כה למידע זה, ולכן משתדלת המועצה לצרכנות בשיתוף פעולה עם העמותה לקידמה חברתית, ועם גופים אחרים במגזר, להגיע אליהם בצורה יזומה."

מנכ"ל העמותה לקידמה חברתית, מר חוסיין אג'ברה אומר כי שיתוף הפעולה בין העמותה לקידמה חברתית והמועצה לצרכנות מעלה את החשיבות שיש למודעות הציבורים והחוקית בנושאי צרכנות הקשורים לחיי היום יום של כולנו. יש לתת, מוסיף אג'ברה חשיבות לצרכנות הוגנת המתמצה בעקרון "אף אדם לא יאבד את זכותו בצריכתו". את החוברת ניתן לקבל חינם במשרדי המועצה לצרכנות ובמשרדי העמותה לקידמה חברתית.