משרד התחבורה והבטיחות בדרכים פרסם היום קול קורא המבקש מבעלי רכב דו גלגלים ותלת גלגליים חשמליים לקחת חלק בניסוי שעורך אגף הרכב, במטרה לבחון את הסדרת את מעמדם החוקי של כלים אלה ולבדוק אפשרות להתיר שימוש בכלי רכב חשמליים נוספים האסורים כיום על פי תקנות

הניסוי יערך במגרש החנייה של אצטדיון הכדורגל העירוני בראשון לציון- מערב ב- 26 באפריל 2010 בשעה 09:00 בבוקר. בעלי רכב דו גלגלים ותלת גלגליים חשמליים מתבקשים להגיע למתחם הסופרלנד עם כלי הרכב החשמליים שברשותם.

הניסוי נערך במסגרת ועדה שמינה שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ הבוחנת אפשרות להסדרת מעמדן החוקי של כלי רכב חשמליים, כגון רכינוע ללא ג'יירו ( היגוי באמצעות הטיית הגוף), וקורקינטים דו גלגליים ותלת גלגליים חשמליים. במהלך הניסוי תבחן הועדה את רמת הבטיחות של כלי הרכב החשמליים שיוצגו בפניה ואת האפשרויות של שילוב כלי רכב אלה בדרכים וכבישים עירוניים, זאת בטרם תגיש את המלצותיה לשר התחבורה.

בראש הועדה עומד מנהל מחוז רישוי דרום, רב בוחן חנניה אפנג'ר וחברים בה ד"ר שי סופר מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אנג' עומרי סעד ממחלקת תקינה באגף הרכב ועו"ד שרית זוכוביצקי מהמחלקה המשפטית של משרד התחבורה.

על פי הקריטריונים ניתן כיום לייבא לארץ קורקינט חשמלי בלבד שמשקלו המקסימאלי אינו עולה על 12 קילוגרם ומהירותו היא 12 קמ"ש לכל היותר. עוד נקבע כי על הקורקינט להיות בעל הספק שלא יעלה על 100 וואט. קורקינטים ממונעים שאינם עונים על הקריטריונים שנקבעו, בהם כל סוגי הקורקינטים המונעים על ידי בנזין, סולר או גז אסורים בשימוש בישראל. בנוסף לכך מותרת הנסיעה ברכינוע, בשטחים תפעוליים ובמקומות המיועדים להולכי רגל, כמו מדרכות ושבילים . מהירות הנסיעה המותרת בסגווי מוגבלת כיום ל- 13 קמ"ש בלבד, הנהיגה בו מותרת לבני 16 ומעלה.

לאחרונה אושרה גם תקנה של השר כץ המתירה את השימוש באופניים חשמליים. על פי התקנה ניתן לייבא לארץ אופניים חשמליים בעלי הספק מרבי של 250 וואט שמהירות נסיעתם אינה עולה על 25 קמ"ש. הגיל המינימאלי של רוכב האופניים הוגבל ל- 14 שנה.