ראש העיר יהב הגדיר את המורים כסיירת המטכ"ל של העיר חיפה ואמר: "אנחנו משקיעים הון עתק במחשוב בתי הספר. חיפה היא כיום העיר היחידה בה כל מערכי השיעור עומדים לרשות התלמידים באינטרנט. יחד עם זאת מעולם לא עצרנו, לשאול את עצמנו אילו השלכות חברתיות יש לאינטרנט. האם אנחנו לא יוצרים אדם אנטי חברתי, באיזה שלב ראוי לתת לילד מחשב, מהן ההשפעות הפסיכולוגיות, החינוכיות והבריאותיות. אנחנו בחיפה מתכוונים לשאול את כל השאלות האלה ונעשה זאת בעזרת אנשי המקצוע הטובים ביותר".
כנס העיר "חיפה לחינוך">חיפה לחינוך הינו הכנס האסטרטגי העצמאי הגדול בתחום החינוך בישראל, המופק זו השנה השלישית בחיפה. הכנס המשמש צומת מפגש לכל המגזרים המשפיעים על ניהול החינוך בישראל, נערך השנה בסימן חינוך בעידן הדיגיטלי.
שר החינוך גדעון סער פתח את הכנס באמרו כי "מערכת החינוך שמה דגש על מצויינות, חינוך טכנולוגי ותקשוב ואולם כל אלה אינם מייתרים את הלמידה המסורתית אלא להיפך. הרעיון הוא של שילוב אמצעי הטכנולוגיה המתקדמים בתהליכי הלמידה וההוראה המתקיימים בבתי הספר".
שר התקשורת, משה כחלון אמר בדבריו כי "חינוך דיגיטלי הוא הדרך לצמצום פערים. בעזרת טכנולוגיה מהירה יזכו כל ילדי ישראל ללא קשר למקום מגוריהם באותם ערכי חינוך, תרבות ואקטואליה ועל כן רשת תקשורת מפותחת לצד רשת החינוך הם המפתח להצלחה , תמיכה וצמצום פערים."
ראש מערכת החינוך בעיריית חיפה רחל מתוקי עמדה על הסכנה: "הורים מערערים על החלטות של אנשי מקצוע ומנסים ליצור מציאות בה החינוך אינו פרופסיה. עלינו לזכור היטב כי ללא סמכות אנחנו למעשה מעקרים את החינוך ממהותו"
בפאנלים שהתקיימו בהנחיית אילנה דיין אמר פרופ' סולומון, חתן פרס ישראל : "למידה מתרחשת ע"י תהליכים מוחיים שזקוקים להנחיה. הנוער סובל ממה שאני מכנה "דפקט הפרפר": הקפיצה ממקום למקום ומנושא לנושא ללא חוט מקשר". ד"ר אשר עידן, מנהל התכנית לרשתות חברתיות באונברסיטת ת"א: "האוניברסיטאות פשטו את הרגל, בפייסבוק מקבלים את כל הידע. אובמה וביל גייטס הם חבריי בפייסבוק ומהם למדתי יותר מכל מרציי באוניברסיטה".